« محمود ترفع» امروز دوشنبه به پایگاه اطلاع رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ پوستر آموزشی در خصوص راه های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در پنج هزار اتوبوس درون شهری پایتخت نصب شده است.

 وی افزود: در این پوسترها توصیه های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا هنگام استفاده از اتوبوس درج شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در این زمینه به شهروندان توصیه کرد هنگام استفاده از اتوبوس از دستکش و ماسک استفاده کنند.

ترفع همچنین از شهروندانی که دارای علایم تب و سرماخوردگی هستند، خواست از اتوبوس استفاده نکنند.

وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، مسافران اتوبوسها همچنین باید از تماس دست آلوده با چشم، دهان و بینی خودداری کنند.

ترفع با بیان اینکه حضور تعداد قابل توجه افراد در یک مکان از دلایل و عوامل انتقال ویروس کرونا است، افزود: بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت، ما در هر شبانه روز نسبت به ضد عفونی کردن ۵ هزار دستگاه اتوبوس حداقل طی ۴ نوبت اقدام می کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت واحد همه تلاش خود را به کار گرفته است تا جای ممکن فضای ایمن و سالمی را برای مسافران ناوگان اتوبوسرانی فراهم کنیم.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس تاکنون به بیش از ۱۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد،  تاکنون ۱۹۴ نفر جان باخته و  ۲ هزار و ۱۳۴ نفر بهبود یافته اند.

تهران با یکهزار و ۸۰۵ بیمار کرونایی در صدر استانهای کشور از نظر میزان ابتلا به این ویروس قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.