به گزارش روز چهارشنبه شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، «علی امام» با اشاره به افتتاح ۴ ایستگاه در نیمه سال آینده گفت: این اقدام در صورتی محقق می‌شود که بانک آینده پس از ۷ ماه ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را که به صورت غیرقانونی نزد خود نگه داشته، آزاد کند.

وی با بیان اینکه اوراق مشارکت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی مربوط به سال ۹۷ برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران در پایان تیر ماه سال ۹۸ منتشر شد، عنوان کرد: این در حالی است که فقط ۱۹۰ میلیارد تومان از این اوراق مشارکت که مربوط به بانک صنعت و معدن است به دست ما رسیده که آن نیز در مهر ماه جاری هزینه شد.

امام با اشاره به اینکه ۹۱۰ میلیارد تومان باقیمانده مربوط به بانک آینده است، خاطرنشان کرد: با وجود آن که شهرداری وثیقه لازم را تامین کرده است اما با وجود گذشت ۷ ماه همکاری لازم از سوی بانک مذکور برای آزاد شدن ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به شهرداری وجود ندارد لذا این مبلغ به صورت غیرقانونی در بانک آینده باقی مانده است.

وی ادامه داد: در نتیجه شرکت مترو اکنون، هم ناچار به پرداخت سود ۳ ماهه به حساب خریداران اوراق مشارکت است و هم سهم ۵۰ درصدی دولت را از این اوراق پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه تاکید کرد: در صورت آزاد شدن این مبلغ توسط بانک آینده می‌توانستیم حداقل ۳ ایستگاه دیگر در سال جاری به افتتاح و بهره‌برداری برسانیم. همچنین ورودی ۲ ایستگاه نواب و مهدیه نیز به علت کمبود منابع مالی به تاخیر افتاده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان سال جاری مبلغ دیگری در اختیار شرکت مترو قرار نمی‌گیرد آزاد شدن ۹۱۰ میلیارد تومان توسط بانک آینده می‌تواند به افتتاح و بهره‌برداری حداقل ۴ ایستگاه در سال آتی کمک کند.

امام خاطرنشان کرد: دولت نیز با مشکلات مالی مواجه است به همین دلیل در سال جاری تنها ۵۵ میلیارد تومان به مترو اختصاص داد که ۳۵ میلیارد تومان از این مبلغ را به پیمانکاران پرداخت کردیم.

تهران در حال حاضر دارای ۷ خط فعال مترو به طول ۲۴۶ کیلومتر با ۱۲۷ ایستگاه است و طبق برنامه توسعه، این تعداد به ۱۱ خط افزایش خواهد یافت.

شمار واگن‌های فعال در مترو تهران هم اکنون یک هزار و ۲۳۰ واگن، برابر ۱۵۷ قطار است که روزانه به‌طور میانگین بیش از ۲ میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

اولین خط مترو تهران یعنی خط ۵ در سال ۱۳۷۷ میان تهران و کرج راه اندازی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.