«محمد امامی امین» امروز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در نشست روز گذشته ستاد تنظیم بازار تهران اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این مصوبه، بنا شد با توجه به لغو نمایشگاه های بهاره به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، نسبت به فروش فوق العاده واحدهای صنفی اقدام کنیم.

امامی امین اظهارداشت: پیش از این بنا بود فقط سه هزار واحد صنفی از فرصت فروش فوق العاده استفاده کنند اما اکنون این محدودیت برداشته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با حذف این محدودیت، تمامی واحدهای صنفی علاقه مند می توانند از فرصت فروش فوق العاده استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این حداقل تخفیف مد نظر برای فروش فوق العاده واحدهای صنفی ۲۵ درصد در نظر گرفته شده بود که در این نشست بنا شد اتاق اصناف با خود واحدهای صنفی به اجماعی بر سر تخفیف برسد و آن را اطلاع رسانی کند.

امامی امین ادامه داد: این اقدام، گامی برای عرضه آسانتر و با قیمت مناسبت تر البسه، کیف، کفش و مواد غذایی مورد نیاز مردم و شهروندان برای روزهای پایانی سال و عید نوروز است.

پیش از این، بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار بنا بود هفت نمایشگاه بهاره در پایتخت و یک نمایشگاه در شهرستان های استان تهران برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا این موضوع لغو شده است.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تا روز ۱۱ اسفند تعداد کل مبتلایان قطعی به ۹۷۸ نفر، قربانیان ۵۴ مورد و بهبود یافتگان به ۱۷۵ نفر در سطح کشور رسیده است.

در این مدت، مسئولان وزارت بهداشت بارها بر لزوم استفاده از اقلام بهداشتی از جمله مواد ضد عفونی کننده و دستکش و شستشوی مداوم دست ها تاکید کرده و از مردم خواسته اند از منزل خارج نشوند تا به این طریق از سیر صعودی شیوع این ویروس جلوگیری شود.

به همین منظور طی دو هفته گذشته فعالیت تمامی دانشگاه ها، مراکز آموزشی و مدارس در اغلب استان های کشور تعطیل شده است، ساعات کار ادارات و بانکها کاهش یافته و مسئولان امور شهری نیز اقدام به ضد عفونی مستمر اتوبوس ها ، قطارهای مترو و اماکن عمومی کرده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.