علی نوذرپور در آئین افتتاح این پروژه ها اظهارداشت: این ۵۵ پروژه در شش محور؛ معابر، زیرساختی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری است.

وی گفت:‌ یک میلیون متر مربع حجم پروژه های اجرا شده است که باعث می شود ۶ متر به سرانه های خدماتی منطقه افزوده شود.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد:‌ ۲۰ میلیارد از هزینه این پروژه ها را بخش خصوصی تامین کرده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ منطقه ۲۲ در بخش شهری ۵ هزار و ۸۵۰ هکتار وسعت دارد که با احتساب حریم آن به ۲۴ هزار هکتار می رسد.

نوذرپور گفت:‌ پیش بینی می کنیم جمعیت این منطقه به ۲۰۰ هزار نفر برسد و این در حالی است که ما هشت روستا نیز در محدوده این منطقه داریم.

شهردار منطقه ۲۲ گفت: ورزشگاه آزادی، دو بوستان جنگلی، دریاچه خلیج فارس، دو رودخانه و مجموعه های تجاری مختلف از دارایی های این منطقه محسوب می شود.

وی تاکید کرد: منطقه ۲۲ از سه دهه پیش در کنار محدوده تهران شکل گرفته و ابتدا در کنار رود دره کن جمعیت ساکن شده است و از سال ۶۵ شکل گیری منطقه آغاز شد

نوذرپور افزود: سال ۷۸ بعد از تصویب طرح تفصیلی مدیریت شهری منطقه ۲۲ آغاز به کار کرد و این منطقه دو بافت قدیمی و جدید دارد.

نوذرپور افزود: بافت قدیمی مسکونی بوده و سطح زندگی مناسبی در آن جریان دارد اما در بافت جدید ساخت و سازهای اواخر دهه ۸۰ را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: ساخت بازار میوه و تره بار، دهکده مهربانی، سایت چیپر (تولید چیپس رنگی از سرشاخه های درختان) نیروگاه خورشیدی، پایانه تاکسیرانی و ساخت ۷ معبر عمومی از جمله اقدامات این منطقه بوده است.

شهردار منطقه ۲۲ مشخصات دهکده مهربانی مخصوص نگهداری سگ های بلاصاحب اشاره کرد و گفت در این مرکز ۱۷ هزار متر مربعی است قرار است بیش از هزار سگ بلاصاحب نگهداری شوند.

وی در خصوص انتصابات مدیریتی زنان در منطقه ۲۲ نیز خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت شهری درصد انتصاب بانوان به عنوان مدیر از ۹ به ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و امروز ۱۸ مدیر زن در این منطقه خدمت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.