«انوشیروان محسنی بندپی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، باید به سمت رفع هر نوع مانعی رفت و یکی از این موانع نیز فراهم نبودن حضور نمایندگان همه احزاب و تشکل هاست.

وی  تصریح کرد: باید زمینه حضور همه کسانی را که قانون اساسی را پذیرفته اند و در چارچوب قانون اساسی حزب و تشکلی را تاسیس و ثبت کرده اند و اجازه فعالیت رسمی در کشور را دارند، فراهم کنیم تا شاهد یک انتخابات رقابتی باشیم.

محسنی بندپی به نشست هفته گذشته استانداران با رئیس جمهوری اشاره کرد و اظهارداشت: در این نشست رئیس جمهوری تاکیدی روی کلمه جمهوری اسلامی که در سال 58 در رفراندوم ملی مورد تصویب قرار گرفت، داشتند و اشاره ایشان بر این بود که نظام جمهوری اسلامی دو رکن جمهوریت و اسلامیت را دارد.

استاندار تهران گفت: جمهوریت به معنای فراهم سازی شرایطی که مردم را در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها مشارکت بدهیم و تجلی مشارکت دادن مردم هم حضور آنان در پای صندوق های رای است.

وی افزود: اسلامیت هم به معنای آن است که در بررسی و تصویب لوایح و طرح ها در مجلس باید شرایطی فراهم شود که بتوانیم آنها را با احکام اسلامی تطبیق دهیم تا قانونی خلاف شرع و اسلام تصویب نشود.

محسنی بندپی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا شرایطی فراهم شود تا هر دو بال نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت تحقق یابد و مردم این اطمینان را داشته باشند که شرایط برای حضور آنان در انتخابات و دیگر عرصه های تصمیم گیری به منظور تحقق جمهوریت فراهم است.

استاندار تهران در باره فضای کنونی انتخابات از نظر میزان رقابت داوطلبان در استان تهران گفت: بررسی های شورای نگهبان همچنان ادامه دارد. ما باید منتظر اعلام لیست نهایی شورای نگهبان باشیم و بعد اظهار نظر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه شاید گلایه هایی وجود داشته باشد اما همه ما موظف به حضور در انتخابات هستیم.

محسنی بندپی یادآور شد: پشتوانه هر نظام سیاسی مشارکت، علاقه مندی و دلبستگی مردم به آن نظام است و یکی از موضوعاتی که می توان این مشارکت را در آن مشاهده کرد، موضوع انتخابات است.

وی تصریح کرد: با حضور و مشارکت مردم است که می توانیم از دلبستگی آنان به نظام قضاوت و ارزیابی درستی داشته باشیم.

استاندار تهران گفت: تاکید همیشگی رهبر معظم انقلاب نیز این بوده است که باید شرایط حضور حداکثری مردم را فراهم کرد زیرا این حضور می تواند پشتوانه ای برای نظام و مایوس کردن دشمنان باشد.

وی در این زمینه به اقدامات انجام شده برای حضور حداکثری مردم و تشکل های سیاسی استان تهران در انتخابات اشاره کرد و اظهارداشت: هم تشکل ها درخواست داشته اند و هم رئیس جمهوری، معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کشور پیگیر این کار هستند که شرایطی را فراهم کنیم تا شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.

محسنی بندپی افزود: استانداری تهران به عنوان مجری انتخابات تعداد صندوق ها و شعب اخذ رای را برای انتخابات دوم اسفندماه افزایش داده است تا مردم راحت تر بتوانند رای خود را به صندوقها بیندازند و صف های طولانی در شعب ایجاد نشود.

وی گفت: برای ایجاد فضای انتخاباتی، اطلاع رسانی و آگاهی دادن به مردم با صدا و سیما نیز وارد مذاکره شده ایم و تلاش می کنیم از ظرفیت همه رسانه ها در این زمینه استفاده کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: با این حال، همچنان منتظر اعلام نتیجه شکایت داوطلبان به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان در خصوص امکان بازگشت کاندیداها به عرصه رقابتها هستیم.

وی با اشاره به حوادث آبان ماه به ویژه در مناطق غرب و جنوب استان تهران ابراز امیدواری کرد فضای انتخابات به سوی مشارکت هر چه بیشتر مردم برای حضور پای صندوق های رای سوق داده شود.

محسنی بندپی گفت: این رویدادها نشان داد که باید یک نگاه ویژه تری به مردم غرب و جنوب غربی استان داشته باشیم هرچند با توجه به نشست هایی که با مردم داشته ایم، به نظر می رسد مشکل خاصی برای انتخابات نداشته باشیم.

استاندار تهران از اجرای برنامه هایی برای بهبود وضعیت زیرساختها و امکانات در مناطق یادشده خبر داد و افزود: با نگاه به رفع مشکلات این مناطق، همراه با سایر مسئولان استان چندین بار در شهرستان های یادشده حاضر شده ایم و بررسی های کارشناسی در خصوص مطالبات مردم این مناطق انجام داده ایم. 

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که با توجه به رشد جمعیت در این مناطق، زیر ساخت ها متناسب با آن ایجاد نشده و گسترش نیافته است.

استاندار تهران گفت: حضور مسئولان مختلف در این شهرستان ها نشان می دهد که مشکلات و مطالبات مردم مورد توجه است و ما بطور جدی پیگیر رفع این مشکلات هستیم.

وی در این زمینه به راه اندازی تصفیه خانه هفتم تهران برای تامین آب آشامیدنی جنوب استان در هفته گذشته با حضور رییس جمهوری اشاره کرد و گفت که خرداد سال آینده نیز تصفیه خانه جدیدی با همین ظرفیت برای برخورداری مردم غرب استان به بهره برداری می رسد.

استاندار تهران تصریح کرد: ما از مردم انتظار داریم همانطور که تا امروز نشان داده اند با صندوق رای قهر نکنند و پای صندوق های رای بیایند زیرا حضور قدرتمندانه مردم بهترین و موثرترین پشتوانه برای نظام در مقاطع مختلف تاریخی بوده است.

محسنی بندپی گفت: در عین حال، مردم نیز از مسئولان انتظار دارند نسبت به درخواست ها و مطالبات آنها اقدامات عملی انجام دهند.

وی گفت: مردم در یک ماه گذشته نیز حضور خود را در عرصه حمایت از نظام در مراسم باشکوه تشییع پیکر سردار سلیمانی و نماز جمعه اخیر تهران به امامت رهبر معظم انقلاب نشان دادند.

استاندار تهران همچنین در باره انتظارت خود از دولت اظهارداشت: استان تهران تغییر نگاه ویژه دولت نسبت به مسائل مختلف در این استان را می طلبد زیرا معتقدم ما نسبت به استان تهران از بدو پیروزی انقلاب توجه همه جانبه ای نداشته ایم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه، در این دولت نسبت به افزایش تخت های بیمارستانی، افزایش فضاهای آموزشی، عدالت محوری در آبرسانی و خدمات زیر ساختی اقدامات خوبی شده است و توانسته ایم یک تحرک و تحول را در نگاه مسئولان نسبت به استان تهران ایجاد کنیم.

محسنی بندپی گفت: با وجود ارائه این خدمات،اما تهران نیازمند سرعت در خدمات رسانی و اقدامات خاص دستگاه ها در اجرای پروژه هاست.

استاندار تهران افزود:  طی این 41 سال سپری شده از عمر انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی برای تهران رخ داده است اما باید پذیرفت زیر ساخت ها متناسب با رشد جمعیت  آن نبوده است.

وی یادآور شد: جمعیت استان تهران در سرشماری سال 90، تعداد 12 میلیون و 125 هزار نفر بود در حالی که این جمعیت در سرشماری سال 95 به 13 میلیون و 200 هزار نفر رسید، یعنی سالانه 210 هزار نفر به جمعیت این استان اضافه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.