به گزارش ایرنا، مجید صفری روز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که در دفتر امام جمعه شهر برگزار شد، به برنامه های پیش بینی شده در دهه مبارک فجر اشاره و اظهار داشت: یکی از پروژه های شاخص امسال که کلنگ آن با حضور مسئولان استانی به زمین خواهد خورد، ورزشگاه پنج هزار نفری و خانه جوان شهرستان دماوند است.

وی ادامه داد: این دو پروژه با پیگیری و همکاری اداره کل ورزش و جوانان و راه و شهرسازی به نتیجه رسیده که می توانیم با همکاری اداره کل ارشاد استان تهران، موضوع احداث فرهنگسرا را پیگیری و در شورای برنامه ریزی استان مطرح کنیم تا ردیف اعتباری برای ساخت آن اختصاص یابد و با مشارکت شهرداری به نتیجه برسد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به درپیش بودن انتخابات نیز گفت: دستگاه های فرهنگی وظیفه مهمی در حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند و همه ما باید با هوشیاری لازم در این عرصه حضور یابیم و این مهم با هم افزایی بیشتر دستگاه ها محقق می شود.

صفری گفت: امروز باید زمینه آرامش و امید را در بین مردم تقویت کنیم و این مهم با ایجاد زمینه اعتماد بین مردم فراهم می شود؛ نقش مسئولان و توجه به وظایف و اولویت ها می تواند در این زمینه موثر باشد.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی نیز ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالروز ورود امام امت به میهن اسلامی، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در شورای فرهنگی عمومی، تلاش برای تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

وی ادامه داد: نهادهایی که در حوزه فرهنگی فعالیت می کنند باید افق مشخصی برای اهداف فرهنگی شهرستان داشته باشند؛ نقش مساجد، مدارس، دانشگاه ها و دیگر مراکز بسیار موثر است.

این مقام مسئول ضمن ابراز خرسندی از فعالیت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری دماوند، گفت: با توجه به اینکه بودجه شهرداری ها بودجه مردمی است، در کنار تمامی فعالیت ها، باید به حوزه فرهنگ نیز توجه کرد و از سوی دیگر هر اقدامی باید پیوست فرهنگی آن مورد توجه قرار گیرد.

غلامرضا عبدالله بیگی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده، اظهار داشت: یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه مساعدت شهرداری دماوند در احداث مجتمع فرهنگی و اجتماعی و تخت تعزیه بود که مقرر شد این مجموعه مورد بررسی قرار گیرد و مکان آن نیز در بلوار شورا احداث شود.

وی ادامه داد: شهرستان دماوند سابقه طولانی در اجرای نمایش تعزیه خوانی دارد و بزرگان بسیاری نیز در شهرستان بوده و هستند که با توجه به پتانسیل منطقه و انسجام ۱۵ گروه تعزیه شهرستان، نیازمند احداث چنین مجموعه ای در منطقه است.

این مقام مسئول گفت: متاسفانه تاکنون به صورت منسجم به بحث تعزیه پرداخته  نشده است که در تلاش هستیم با ایجاد چنین مجتمعی، علاوه بر حمایت از تعزیه خوانان منطقه، در سطح کشوری نیز تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.