به گزارش ایرنا، مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند روز شنبه در این مراسم با اشاره به برگزاری برنامه های دهه فجر در سال جاری، اظهار داشت: امسال در شهرستان دماوند سه مرحله افتتاح و کلنگ زنی پروژه داشتیم که با وجود محدودیت‌ها، توانستیم پروژه های مطلوبی را به بهره برداری رسانیم.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۶۵ پروژه و در سه ماهه دوم ۸۷ پروژه در شهرستان دماوند کلنگ‌زنی و افتتاح شد، گفت: در سومین دوره همزمان با دهه مبارک فجر۷۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۷ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه‌های دهه مبارک فجر، ۹۷۰ موقعیت شغلی به تفکیک ۸۳۹ اشتغال مستقیم و ۱۳۱ مورد اشتغال غیرمستقیم در شهرستان دماوند ایجاد می‌شود.

صفری با بیان اینکه این پروژه ها شامل اجرای فعالیت‌های عمرانی در حوزه‌های شهری، روستایی، کشاورزی، ورزش و جوانان، آموزش و پرروش و ... است، بیان داشت: پروژه‌های عمرانی بهره‌برداری در سال جاری بالغ بر ۲۲۴ مورد بود که مجموعا با بیش از ۴۸۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

سیدمحمد رفیعی طباطبایی، شهردار آبسرد نیز در این مراسم با اشاره به بهره برداری از شش پروژه عمرانی این شهر، اظهار داشت: درآمد شهرداری آبسرد طی ۱۰ ماهه نخست سال، ۲۷ میلیارد تومان و کل هزینه انجام شده نیز ۲۶ میلیارد تومان بوده که شامل بخش های عمرانی، اداری، فرهنگی، خدماتی و ... می باشد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم این نهاد شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر، مرمت و نوسازی مناطق مختلف شهر همچون خیابان ها، معابر، امکان عمومی و ... بوده که موجب شد، شهر رنگ زیباتری به خود گیرد.

این مقام مسئول گفت: بهسازی خیابان های مفتح و مدرس، محوطه سازی مجتمع زرین، بهسازی و احداث خیابان احمدی روشن، اجرای نهر بلوار آیت اله خامنه ای، اجرای پل تاسکین، پروژه در حال تکمیل سوله مدیریت بحران، اجرای آسفالت مکانیزه در معابر مختلف شهر  با اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان نوسازی و بهسازی، تکمیل و در حال آماده سازی است.

شهردار آبسرد همچنین به اجرای عملیات پلاک کوبی شش هزار و ۵۰۰ واحد از منازل و واحدهای مسکونی و تجاری شهر اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز که با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال تکمیل است، ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.

رفیعی طباطبایی یکی از موضوعات مهم در مدیریت شهری را داشتن بانک اطلاعاتی قوی در حوزه مدیریت شهرسازی دانست و بیان داشت: در راستای اجرای ماده دوقانون نوسازی و عمرانی شهری در قالب ممیزی املاک محدوده قانونی شهر و ایجاد پایگاه داده های اطلاعاتی ملکی و مکانی، این مهم از ابتدای امسال در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این مهم با هدف استفاده آسان و دقیق از پرونده های شهری موجود، سامانه شمیم و برداشت میدانی ممیزی صورت گرفته است، ادامه داد: هم اکنون بیش از ۵ هزار واحد در کاربری های مسکونی، تجاری، آموزشی و ... احصا شده اند و در پایگاه داده با دقت بالایی ذخیره میشوند.

لازم به ذکر است، در ادامه مسئولان شهری و شهرستانی از پروژه در حال احداث سوله مدیریت بحران شهر آبسرد و روند پیشرفت این پروژه بازدید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.