به گزارش ایرنا «شکرالله حسن بیگی» امروز شنبه در یک نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در محل استانداری افزود: تعداد سه هزار و ۸۷۹ نفر در استان تهران برای نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شش حوزه انتخابیه آن ثبت نام کرده بودند که هیأت‌های اجرایی صلاحیت سه هزار و ۶۱۱ نفر یعنی ۹۳.۹ درصد از آنها را تایید کردند.

وی افزود: در مجموع، تعداد ۲۶۸ نفر از سوی هیاتهای اجرایی انتخابات رد صلاحیت شدند که برخی از آنها به دلیل اشکالات شکلی پرونده نظیر نداشتن مدرک کارشناسی ارشد بود و سایر داوطلبان نیز در استعلام صورت گرفته از مراجع چهارگانه شامل دادگستری، نیروی انتظامی، ثبت احوال و وزارت اطلاعات تایید صلاحیت نشده بودند.

به گفته رییس ستاد انتخابات استان تهران، پس از رسیدگی هیات نظارت بر انتخابات، تعداد دو هزار و ۴۹۵ نفر از داوطلبان برای نمایندگی مجلس از استان تهران احراز صلاحیت نشدند و صلاحیت یکهزار و ۲۶۰ تن از آنها  مورد تایید قرار گرفت.

حسن بیگی با اشاره به اعتراض شمار زیادی از افراد رد صلاحیت شده به این نتیجه و درخواست رسیدگی آنها از شورای نگهبان گفت: امیدواریم با دریافت لیست  تجدید نظر در باره تأیید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان، فضای انتخابات، رقابتی شود و  همه کسانی که در چارچوب قانون اساسی فعالیت می‌کنند بتوانند در انتخابات حضور پیدا کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.