پروانه حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بسیاری از هنرمندان صنایع دستی در قالب بیمه تامین اجتماعی فعالیت داشتند که با توجه به کاهش اعتبارات مالی دولت در چند سال گذشته بیمه شدگان جدید تامین اجتماعی به مشکل خوردند.

وی با بیان اینکه با رایزنی وزیر میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی کشور بیمه صنعت گران به جریان افتاده است گفت: در قالب مجوز ادارات کل استانها به نوبت بیمه تامین اجتماعی برای برخی صنعت گران برقرار خواهد شد.

معاون صنایع دستی استان تهران با اشاره به اینکه در صورت نهایی شدن بیمه تامین اجتماعی، هنرمندان می توانند از طریق بیمه روستایی و عشایر سوابق خود را حفظ کنند خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ محدودیتی در بیمه روستایی و عشایر وجود ندارد و تاکنون ۲۰۰ هنرمند استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.

گفتنی است که هم اکنون افزون بر ۱۴ هزار و ۶۰۰ هنرمند صنعت گر در یکهزار کارگاه مشغول فعالیت بوده که حدود ۳۰ درصد آنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

استان تهران در رشته های هنری از جمله شیشه گری سنتی، سفال و سرامیک، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم، منبت و معرق چوب، بافته های سنتی، میناکاری و چرم در کشور پیشتاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.