زینب نصیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به رویدادها و اتفاق‌های اخیر طی روزهای گذشته، در کنار هموطنانی که داغدار عزیزان خود هستند، تمام مردم ایران به خصوص شهر تهران، فشار روانی و سوگ عمیقی را تجربه می‌کنند که توام با خشم و نگرانی است.

وی، یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر بهبود وضعیت روانی و اجتماعی شهروندان را انتخاب نحوه مواجهه درست و همراهی با مردم توسط سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان در سطح کلان و کاهش تنش‌ها در سطح جامعه دانست.

نصیری گفت: با این وجود، ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی فردی و تخصصی مرتبط با بحران و بلایا به شهروندان به خصوص با رویکرد کاهش آسیب‌های روانی در کودکان و نوجوانان می‌تواند به تاب‌آوری اجتماعی و بهبود سلامت روان شهروندان کمک کند.

وی افزود: همچنین سرای محلات با اقدامات اجتماع‌محور و گفت و گوهای محلی با حضور متخصصین سلامت روان می‌توانند به عنوان محلی برای گردهمایی مردم محله و ایجاد همدلی و همدری مشترک در کاهش آلام آنان نقش داشته و موثر باشند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران بیان کرد: مشاوران، روانشناسان و مددکاران اجتماعی، کلینیک‌های مشاوره، روانشناسی و مددکاری اجتماعی داوطلب برای حضور موثر در تمامی سرای محله‌های ۳۵۲ گانه شهر تهران می‌توانند با این نهاد همکاری کنند.

نصیری اظهارداشت: مشاوران، روانشناسان و مددکاران شهرداری تهران در سطح مناطق ۲۲گانه ضمن دیدار و اعلام تسلیت به خانواده‌های داغدار واقعه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی، در صورت درخواست آماده ارائه خدمات مشاوره به این خانواده‌ها هستند.

به گزارش ایرنا، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.
صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری،‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمدی، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

اسامی و نشانی خانه‌های سلامت منتخب در این طرح برای استفاده شهروندان ارائه شده است:

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.