در پی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین و جان باختن ۱۷۶ مسافر آن، تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این حادثه جان خود را از دست دادند که در میان آنان "آلما اولادی" محقق، پژوهشگر و نخبه ریاضی از دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر نیز بود.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردمی، خانواده معظم شهدا و مسئولان شهرستان برگزار شد مادر آلما اولادی که به زمین خیره شده بود، در سخنانی کوتاه راجع به دختر خود گفت: او متولد ۷۱ و نخستین فرزند من بود و من یک پسر نیز دارم.

خانم باقری ادامه داد: یک سالی بود که در رشته ریاضی در دانشگاه اتاوا تحصیل می کرد و طی هفته گذشته برای دیدار خانواده در تعطیلات میلادی به ایران برگشته بود و آن شب با دلی امیدوار بدرقه اش کردیم.

وقتی از ویژگی های شاخص فرزندش پرسیدم، تنها سکوت کرد و چیزی نگفت ولی عمه مرحومه آلما اولادی تنها یک کلمه گفت: او فرشته بود.

پدرش تنها سکوت کرده بود و حرفی برای گفتن نداشت... و شاید این آغاز دلتنگی هایش باشد...

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند در حاشیه این مراسم که با مدیحه سرایی و قرائت قرآن همراه بود، این حادثه و اتفاقات اخیر رخ داده در ایران و کشور عراق را امتحان الهی دانست و اظهار داشت: در این حادثه همه مردم و همه دستگاه های دولتی، انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی، سپاه و ... متاثر هستند و باید بپذیریم که این تقدیر و مشیت الهی است.

وی با اشاره به خانواده اولادی به عنوان خانواده ای مذهبی و معتقد در شهرستان، گفت: وقتی با پدر مرحومه آلما اولادی سخن می گفتم، از با خدا بودن، اهل قرآن و نماز بودن شنیدم و اینکه خانواده ایشان نیز وی را پاک، مهربان و پرتلاش برای ارتقا سطح علمی کشور و جامعه معرفی می کردند.

این مقام مسئول افزود: پدر بزرگ مرحومه آلما اولادی نیز شخصی ارزشمند بودند و همواره در دستگاه ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت می کردند.

قرار است که پیکر آلما اولادی، فردا چهارشنبه از میدان ۱۷ شهریور تا میدان امام خمینی(ره) با حضور اقشار مختلف مردمی تشییع و در بهشت حضرت رقیه (س) به خاک سپرده شود.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه جاری، تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ماه جاری، ‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تایید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمدی، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت قرار گرفته است.

این ستاد اطمینان خاطر داد با پیگیری انجام شده اصلاحات اساسی در فرآیندهای عملیاتی در سطح نیروهای مسلح، امکان تکرار این گونه خطاها را غیر ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضایی نیروهای مسلح معرفی کند تا با خطاهای صورت گرفته برخورد قانونی صورت گیرد.

در ادامه رییس جمهوری ضمن ابراز تاسف از خطای انسانی رخ داده که منجر به سقوط هواپیمای اوکراینی شد، در بیانیه‌ای اعلام داشت: مسببین این اشتباه نابخشودنی مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و نتایج به استحضار ملت شریف ایران و خانواده‌های قربانیان برسد.

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل نیروهای مسلح درباره سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، در پیامی با ابراز همدردی عمیق و مجدد با خانواده‌های داغدار، ستاد کل نیروهای مسلح را مأمور پیگیری کوتاهی‌ها یا تقصیرهای احتمالی در این حادثه و مراقبت برای عدم امکان تکرار چنین سانحه‌ای کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.