مجتبی دانشفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است که با همکاری شهرداری به مرور زمان میزهای شطرنج را در سطح یک هزار و ۲۰۰ بوستان و بیش از چهار هزار مدرسه گسترش دهیم چرا که همگانی کردن این ورزش می‌تواند علاوه بر استعدادیابی، نشاط اجتماعی را برای عموم به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ بوستان در پایتخت به میزهای شطرنج تجهیز شده‌اند ادامه داد: در این توافق میزهایی به مرور در سطح ایستگاه‌های تندرستی قرار خواهد گرفت تا شهروندان در نوبت صبح و عصر از این امکانات تفریحی بهره‌مند شوند.

رئیس هیات شطرنج استان تهران با اشاره به اینکه در این خصوص کارشناسان و مربیانی در ایستگاههای مذکور و مدارس پایتخت مستقر خواهند شد، تصریح کرد: در این طرح آخرین نکات به صورت اصولی به عموم آموزش داده خواهد شد.

به گفته وی هم اینک ۱۲مدرسه شطرنج تحت نظارت این هیات در پایتخت دایر بوده که بیش از ۳هزار ورزشکار سازمان یافته(بیمه ورزشی) در این مراکزبه صورت حرفه ای فعالیت دارند.

دانشفر همچنین از برگزاری لیگ بانوان، کمتر از ۱۸ سال و مردان استان خبر داد و گفت: این مسابقات به صورت دوره ای از آبان ماه آغاز و در اواسط دی ماه به اتمام رسید که تیم های شمال شرق، شهمات شمالغرب و دانشگاه شریف در سه رده بانوان، رده سنی کمتر از ۱۸ و مردان جایگاه نخست را کسب کردند.

وی همچنین از برگزاری دوره داوری و مربی گری درجه سه شطرنج به میزبانی استان خبر داد و افزود که در این دوره ۵۰ متقاضی از روز گذشته و تا اوایل بهمن ماه آخرین نکات آموزشی را فرا می گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.