محسن زمانی روز یکشنبه در گفت و گوی با ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال جاری توسط این نهاد اظهار داشت: به طور کلی در پنج شهر شهرستان دماوند، ۷۷ هزار و ۵۶۳ مشترک گاز وجود دارد و اداره گاز نیز، موظف به ارائه خدمات به مشترکان می‌باشد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون دوهزار و ۸۶۵ نفر به این تعداد افزوده شده اند، ادامه داد: مجموع انشعاباتی که از ابتدای گازرسانی به شهرهای دماوند و روستاها نصب شده ۳۲هزار و ۵۰۹ علمک می باشد که از این تعداد ۵۴۲ مورد از ابتدای سال نصب شده است.

زمانی با بیان اینکه یک میلیون و ۷۶ هزار و ۵۴۳ متر شبکه گذاری گاز در این شهرستان انجام شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند به لحاظ توسعه شبکه، وسعت سرزمینی، پراکندگی و ویلایی بودن در سطح استان تهران اول است.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال جاری بالغ بر ۴۰کیلومتر شبکه گذاری گاز اضافه شده که این میزان به غیر از ۱۵ روستایی است که هم اکنون در حال ایجاد شبکه جهت گازرسانی هستیم؛ ۱۵روستا که هنوز به شبکه گازرسانی افزوده نشده است، بالغ بر ۹۸ کیلومتر شبکه گاز دارد که به این آمار افزوده می شود.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند با بیان اینکه شهرستان از لحاظ گازرسانی وضعیت مطلوبی دارد، تصریح کرد: در یک طرح ضربتی با حضور مسئولان استانی و کشوری در هفته دولت، مقرر شد تمام ۱۵روستای باقی مانده شهرستان نیز گازکشی شود که هم اکنون این پروژه آغاز شده و در صورت اتمام آن تا پایان سال آینده، شهرستان هیچ روستای بدون گاز ندارد.

وی افزود: عمده خدمات اداره گاز شامل نگهداری و کنترل مستمر تجهیزات، ایستگاه‌ها، شیرها و خطوط شبکه انشعابات می‌باشد؛ علاوه بر این، ارائه خدمت به ساخت‌وسازها و کوچه‌های جدید که در اصطلاح آن‌ها را حفره‌های خالی می‌نامیم نیز مورد توجه قرار دارد.

زمانی با اشاره به میزان مصرف گاز در شهرستان نیز خاطرنشان کرد: مصرف گاز در سال گذشته، ۲۵۲میلیون مترمکعب بود و در شش ماهه نخست سال جاری ۱۰۱میلیون مترمکعب می باشد که با توجه به میزان سال گذشته، تقریبا رشد ۵ درصدی داشته ایم؛ در شهرستان کمبود گاز وجود ندارد ولی از مردم می خواهیم در مصرف این سرمایه ملی صرفه جویی داشته و درست استفاده کنند.

اولویت این شرکت، گاز سوز کردن واحدهای صنعتی است

زمانی یکی از سیاست های شرکت گاز در شهرستان را گازسوز کردن صنایع و توسعه گاز از مصرف خانگی به صنایع پتروشیمی، نیروگاه ها و پالایشگاه ها دانست و بیان داشت: هدف ما گازسوز نمودن صنایع است تا شاهد کاهش آلودگی هوا و پاکیزه نمودن صنایع باشیم چرا که بیشتر این صنایع از سوخت مایع استفاده می کنند که بهتر است این سرمایه را در تهیه ماده اولیه برای تولید محصولات دیگر استفاده کرد و نباید به عنوان سوخت از آن بهره برد.

این مقام مسئول درخصوص حذف قبض گاز نیز گفت: از ابتدای آذر ماه شروع الکترونیکی قبوض گاز در شهرستان آغاز شده ولی حذف آن هر ماه برای ده درصد از مشترکان اجرا می شود چرا که نیاز به تکمیل بانک اطلاعاتی شرکت گاز منطقه را داریم تا مبالغ از طریق پیامک به مشترکان ارسال شود که این مهم همکاری شهروندان را می طلبد.

این مقام مسئول به آمادگی این نهاد در فصل سرما اشاره کرد و گفت: امسال با توجه به نیروهای بومی متخصص، تمامی تاسیسات را بازسازی نموده و آمادگی کامل برای ورود به فصل سرما را داریم؛ هم اکنون با شش ایستگاه سی جی اس اصلی ظرفیت بیش از ۳برابر فعلی را داریم و به هیچ عنوان کمبود گاز در منطقه وجود ندارد و تاسیسات آمادگی کامل را برای تامین گاز دارند.

رئیس اداره گاز شهرستان دماوند با اشاره به توصیه های لازم درخصوص آغاز فصل سرما نیز گفت: از مردم می خواهیم نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث متعدد و مرگ خاموش در منطقه نباشیم.

زمانی ادامه داد: استفاده غیرمجاز از گاز، تغییر در سیستم لوله کشی و خارج کردن حالت استاندارد تاسیسات گاز و همچنین دودکش های غیر استاندارد موجب مرگ ساکنان می شود که باید مراقب باشیم؛ از همشهریان می خواهیم در صورت مشاهده مواردی اینچنینی، با شماره ۱۹۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.