اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در جریان یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه خود، لایحه یک فوریتی «الزام شهرداری تهران برای محافظت و احیای گورستان‌های دولاب در منطقه ۱۴ تهران» را بررسی کردند.
«سعید خال» مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) درباره این لایحه توضیح داد و گفت: ۵ آرامستان در منطقه ۱۴ تهران به وسعت بیش از ۷۶ هزار مترمربع وجود دارد که از سال‌های قبل باقی مانده و بسیاری از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی در آنجا دفن هستند.
وی افزود: بسیاری از افرادی که در این آرامستان‌ها دفن شدند در عرصه بین‌المللی افتخارات بزرگی دارند.
«احمد مسجد جامعی» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با طرح یک فوریتی گفت: باید اقدامات لازم برای بازسازی این آرامستان‌ها انجام شود.
وی تاکید کرد: این آرامستان‌ها نماد روح و فرهنگ ایران هستند و افرادی از کشورهای فرانسه، لهستان، یونان و روسیه در این آرامگاه‌ها دفن شده‌اند.
مسجد جامعی با بیان اینکه موضوع آرامستان‌های تهران، موضوعی ملی است، ادامه داد: بنیانگذار یکی از حوزه‌های پزشکی، بنیان‌گذار تئاتر مدرن و کارگردان ایران هم در این آرامستان‌ها دفن هستند.
عضو شورای تهران با بیان اینکه خوشحالم که موضوع آرامستان‌ها در حال پیگیری در شورای شهر است، اظهارداشت: به نظرم این مسئله نیاز به فوریت ندارد و باید کمیسیون‌های مربوطه در این خصوص نظر دهند. 
وی گفت: باید با مطالعه و دقت این موضوع بررسی شود و فوریت تعیین نشود.
«الهام فخاری»عضو دیگر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا هم در موافقت عنوان کرد: مدت‌هاست کارهای مطالعاتی در این زمینه انجام شده است.
وی گفت: در بودجه دو سال اخیر نیز به این موضوع توجه شده و کارهای مقدماتی انجام شده است.
اعضای شورای شهر تهران در نهایت با ۱۴ رای از ۱۷ نفر حاضر، یک فوریت لایحه «الزام شهرداری تهران برای محافظت و احیای گورستان‌های دولاب در منطقه ۱۴ تهران» را تصویب کردند .
به گزارش ایرنا، گورستان دولاب یک از گورستان‌های مرتبط با دین مسیحیت در جنوب شرقی تهران و منطقه ۱۴ است.
این گورستان با مساحت بیش از ۷۵ هزار متر مربع شامل شش بخش مجزا است و بخش ارامنه این آرامستان، یکی از قدیمی‌ترین آرامستان‌های تهران است.
 سنگ قبرهای این آرامستان نقوشی ویژه و معماری منحصر به فردی دارند.
کلیسای کوچک «مادور» در محوطه این آرامستان بنا شده است .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.