به گزارش روز دوشنبه سازمان ورزش شهرداری تهران، در این همایش عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان، سیما لیموچی نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک، حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران، سوتان اسوتکوفسکی رئیس دفتر منطقه ای یونسکو در ایران، حیدر سلیمانی معاون سازمان ورزش شهرداری تهران، سعیده صالح غفاری مدیر عامل انجمن اوتیسم شرکت داشتند.  

معاون وزیر ورزش در این همایش گفت: امیدوارم نتایج این همایش به توسعه ورزش در همه بخش‌ها و همه اقشار به ویژه جامعه توان یابان کشور کمک کند.  

احمدی ادامه داد: آمار مسئولان کشور که ۵۷ درصد جمعیت ایران دچار کم تحرکی و فقر حرکتی هستند و این مسئله باعث شیوع برخی بیماری‌ها می‌شود، ۶۵ درصد نیز دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

وی بیان کرد:در گزارشی که اخیراً از سوی وزارت بهداشت ارائه شد، سه درصد تولید ناخالص ملی صرف درمان بیماری‌های غیر واگیر است که نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد تومان می‌شود.
معاون وزیر ورزش افزود: ورزش بهترین راه برای مقابله با این وضعیت است، موضوع ترویج ورزش یک امر ضروری بوده و سعی ما هم بر این بوده که تمرکز خود را روی ورزش همگانی معطوف کنیم.

وی اضافه کرد: اقدامات خوبی در بحث ورزش همگانی صورت گرفته و نهادهای مختلف در این باره کمک زیادی کرده‌اند و همچنین به توسعه ورزش روستایی و تجهیز خانه‌های ورزش روستایی توجه کرده‌ایم.
معاون سازمان ورزش شهرداری تهران در خصوص اقدامات این سازمان گفت: سازمان ورزش در دو بخش مناسب سازی اماکن ورزشی و برنامه های اجرایی در سال ٩٨ اقدمات ویژه ایی برای توان یابان و گروه های خاص و بویژه اوتیسم انجام داد.

حیدر سلیمانی گفت: سازمان ورزش ٥٧ مجموعه را به منظور مناسب سازی اقشار خاص در سه فاز مورد توجه قرار داد که در فاز اول ٢٠ مجموعه را مورد بهره برادری قرار داد و تا پایان بهمن ماه ١٩ مجموعه دیگر نیز پس از مناسب سازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و فاز سوم نیز در بهار ٩٩ اقدام خواهد شد.
وی در ادامه به برنامه اجرا شده اشاره کرد و گفت: در مناطق ٢٢ گانه برنامه های ویژه ایی برای معلولین و جانبازان و بخصوص بیماران اوتیسم انجام که قابل توجه بود و علاوه بر دوشنبه های خاص ورزشی که در منطقه ٥ و ١٢ برای این قشر خاص انجام شد نیز حدود ٥٠ مسابقه رقابتی نیز در دستور کار سازمان ورزش قرار گرفت.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.