به گزارش ایرنا، سرگرد پاسدار علی‌اصغر شهیری روز چهارشنبه درمراسم گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و شهید محمدحسین فهمیده که در دبیرستان شهید رجایی قرچک برگزار شد اظهار داشت: دانش آموزان در مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشته و شهیدان بسیاری را تقدیم راه اسلام کردند.
وی از شهید حسین فهمیده به عنوان یکی از این دانش‌آموزان شهید یاد کرد و افزود: شهید فهمیده که بنیانگذار جمهوری اسلامی از وی به عنوان رهبر جامعه یاد کرد، با رشادت و از خودگذشتگی این واقعیت را به همگان ثابت کرد که دانش‌آموز ایران اسلامی با پیوند دادن سنگرهای علم و دانش به مبارزه حق علیه باطل، همواره راه اسلام و حقیقت را طی می‌کند.
وی تصریح کرد: تقارن هفته بسیج دانش‌آموزی با روز ملی استکبار ستیزی و روز دانش آموز، این پیام را انتقال می‌دهد که در سایه آگاهی و دشمن‌شناسی نسل جوان و آینده‌ساز کشور است که نظام مقدس جمهوری اسلامی مسیر رشد و ترقی را با وجود تمامی تهدیدات و تحریم‌های دشمن طی می‌کند.
شهیری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به نقش جوانان در گام دوم انقلاب گفت: رهبر انقلاب در این بیانیه، بارها از جوانان یاد کرده‌اند که این مهم نشان می‌دهد که گام دوم انقلاب به دست جوانان و آینده‌سازان کشور رقم می‌خورد و آینده کشور در دستان آنان است.


عمل به تکلیف وظیفه دانش‌آموزان است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید گفت: شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش آموز به تکلیف مداری و در سایه معنویت، جان خود را در راه اعتلای ارزش‌های اسلامی، فدای راه خدا کردند و امروز نیز وظیفه دانش‌آموزان عمل به تکلیف است.
غلامرضا بختیاری افزود: دانش‌آموزان در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، با درک صحیح از راه نفوذ دشمن، در میدان نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و امروز نیز همه دانش آموزان وظیفه دارند تا در جنگ علمی و اقتصادی، با توطئه دشمن مقابله کرده و راه نفوذ آن‌ها را مسدود کنند.
وی اظهار داشت: امروز دشمنان نظام با استفاده از فضای مجازی، اعتقادات و باورهای جوانان را هدف قرار داده لذا مسئولان موظفند تا با فرهنگ‌سازی مناسب، جوانان در برابر این تهدید مصون کنند.
هفتم تا سیزدهم آبان، هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.