به گزارش ایرنا، منصور حاجی روز شنبه در جلسه شورای اداری قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تمامی اتباع خارجی که از برگه‌های هویت قانونی برخوردارند، بر اساس اصول اسلامی مانند شهروندان ایرانی از تمامی خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردارند و این خدمات هیچ گاه قطع یا محدود نمی‌شود.
وی با اشاره به این که تعداد زیادی از اتباع خارجی در استان تهران ساکنند اظهار داشت: مهمترین اصل در ارائه خدمت به اتباع، ساماندهی آنان است که این مهم با همکاری ۱۷ دستگاه در استان محقق می‌شود.
سرپرست اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران با بیان این ۹۰ درصد از اتباع خارجی ساکن در استان تهران را، اتباع کشور افغانستان تشکیل می دهند از سکونت اتباعی از کشورهای عراق، تاجیکستان، پاکستان و بنگلادش در مناطق مختلف استان خبر داد.
حاجی گفت: شهرستان های جنوب شرق استان تهران شامل ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت به دلیل موقعیت خاص به ویژه در حوزه اشتغال، ۶۰ درصد از اتباع خارجی را در خود جای داده اند.
وی تصریح کرد: تمامی مسئولان موظفند تا با در نظر گرفتن ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ناشی از حضور اتباع، همکاری لازم را با اداره کل اتباع استانداری تهران در خصوص ساماندهی آنان انجام دهند.
۶۶ درصد از سهیمه پیشنهادی قرچک محقق شده است
فرماندار قرچک نیز در این جلسه گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته، ۶۶ درصد از سهمیه پیشنهادی شهرستان برای ایجاد فرصت های شغلی ایجاد شده و از این نظر، قرچک رتبه هفتم استان تهران را به خود اختصاص داده است.
بهمن خطیبی گفت: شهرک صنعتی قرچک، به دلیل برخورداری از زیرساخت های مناسب، مورد اقبال بسیاری از صاحبان صنایع قرار گرفته و با تکمیل ظرفیت فاز نخست، کار واگذاری اراضی در فاز دوم آغاز شده و طی یکسال گذشته، بیش از ۲۰۰ قرارداد واگذاری با بخش خصوصی منعقد شده است.
وی تصریح کرد: با راه اندازی واحدهای در حال ساخت در شهرک صنعتی قرچک، فرصت های شغلی پایداری ایجاد و اقتصاد منطقه متحول می‌شود.
وی با اشاره به تلاش دولت در اختصاص اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به مناطق روستایی گفت: امروز مناطق روستایی شهرستان قرچک، از تمامی زیرساخت های توسعه ای برخوردار است و با تکمیل عملیات عمرانی، در حال اجرای پروژه های فرهنگی برای ارتقاء سطح سرانه های عمومی هستیم که این امر نقش به سزایی در کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها شده است.
خطیبی با اشاره به محدودیت اراضی کشاورزی در شهرستان قرچک گفت: قرچک در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی کشاورزی دارد که برای توسعه این بخش، باید به سمت کشت گلخانه ای که نقش مهمی در تحقق سیاست های اقتصادی دارد، حرکت کنیم.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.