به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز-جمعه- ۱۵ شهریور همزمان با 6 محرم الحرام فضای شبستان مصلی امام خمینی(ره) مملو از مادرانی بود که به همراه فرزندان ۶ ماهه خود برای برای زنده نگاه داشتن شعائر حسینی و همدردی با رباب و کوچکترین شهید دشت کربلا حضور یافته بودند.

مصلی امام خمینی(ره) با صدای یا حسین(ع) عطرآگین شده بود و کودکان و شیرخوارگان با لباس‌های سفید، سبز و مشکی که نام حضرت علی اصغر(ع)، امام حسین(ع)، یا حسین شهید، یا حضرت ابوالفضل العباس(ع) بر آنها حک شده بود و سربندهایی با همین نام حضور داشتند و پرچم‌های خود را که منقش به نام این شهدا بود به احتراز درمی‌آوردند.

مادران به همراه فرزندان خردسال خود در این مراسم حضور پیدا کردند تا ضمن تجدید بیعت با امام حسین(ع) از همان شیرخوارگی فرزندانشان را با اهل بیت(ع) و آموزه‌های آنان آشنا کنند.

در این مراسم جمعی از خانواده شهدا، شهدای مدافع حرم و تیپ فاطمیون حضور داشتند و رضوانه باغبانی دختر شهید مدافع حرم دلنوشته‌ای را در سوگ پدر خواند.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط محمدرضا طاهری قاری نوجوان، اجرای تواشیح در مدح حضرت علی اصغر(ع) و مدافعان حرم توسط گروه همخوانی «​نسیم قدر» و شعرخوانی میلاد عرفان پور شاعر آیینی از دیگر بخش‌های این آیین بود.

اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی با مداحی و مرثیه‌خوانی احمد واعظی و مرتضی طاهری به پایان رسید.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس از مجموعه عکس‌های مراسم شیرخوارگان سال‌های گذشته با نام «قاب ارادت» و نمایشگاهی از آثار برگزیده مسابقه عکس «اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی-۱۳۹۷» برپا شده بود.

مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادانشان به یاد حضرت علی اصغر(ع)، طفل شهید ۶ماهه امام حسین(ع) که توسط حضرت برای طلب آب و سیراب کردن به میدان نبرد آورده بود و با تیر سه شعبه حرمله یکی از سپاهیان عمربن سعد به شهادت رسید، امروز همزمان با نخستین جمعه محرم‌الحرام علاوه بر تکایا، حسینیه ها، امامزاده‌های تهران، در ورزشگاه آزادی، مهدیه تهران، بیش از ۶ هزار نقطه ایران اسلامی و ۴۵ کشور جهان برگزار شد.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آئین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار سال ۱۳۸۲در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.

این همایش در کشورهای مختلف جهان مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد، تایلند و... نیز برگزار شد.

تهرام/۷۲۴۵/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.