به گزارش ایرنا، صفا صبوری دیلمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران درخصوص اینکه گفته می شود کارهای عمرانی در شهر طی دو سال گذشته کاهش یافته خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده که نگاه به پروژه های عمرانی تغییر کند.

وی با بیان اینکه به اندازه دوره قبل کار عمرانی می کنیم ادامه داد: بیش از ۷۰  پروژه عمرانی فعال و جدی داریم اما دیده نمی شود.

به گفته صبوری پروژه های شهید رستگار و بروجردی فعال است و شاید یکی از دلایلی که تصور می شود کار عمرانی نمی کنیم این است که مزاحمتمان کم شده است.

۵۰ میلیارد تومان در پروژه گیشا صرفه جویی شد
معاون فنی و عمران شهردار تهران گفت: با مهندسی ارزش افزوده در هزینه اجرای پروژه کوی نصر (گیشا) ۵۴/۶ میلیارد تومان صرفه جویی شد.
وی افزود: هزینه اجرای پل گیشا ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می شد.

انجام یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر آسفالت
وی همچنین با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۴۰ هزارتن آسفالت برای معابر شهر تهران استفاده شده اظهارداشت: به یک سوم هدف طی ۵ ماه رسیدیم.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ مترمربع روکش آسفالت انجام شده یادآور شد: ۳۷ هزار نقطه شهر لکه گیری و آسفالت شده است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته آسفالت های تراشیده شده در گود آبعلی ریخته می‌شد که این کار در هیچ جای دنیا مرسوم نیست عنوان کرد: در این بخش ۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی شده است.
صبوری با بیان اینکه اگر عمر مفید آسفالت را ۱۰ سال در نظر بگیریم، تهران سالانه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت به غیر از پروژه های جدید نیاز دارد خاطرنشان کرد: کارخانه های ما سه میلیون تن ظرفیت دارد و دلیلی ندارد این همه کارخانه در اطراف شهر ایجاد کند.

معاون فنی و عمران شهردار تهران با اشاره به اینکه ظرف یک هفته یک زمین خالی در مجاورت پردیس ملت به یک پارکینگ ۱۰ هزار متری تبدیل شد گفت: هزینه احداث این پارکینگ تقریبا رایگان درآمد و برای کف آن از تراشه های آسفالت استفاده کردیم.
وی با اشاره به پیشرفت خوب پروژه استاد معین افزود: با زحمت کم می توان یک پلازای ۶ هزار متری روی استاد معین ساخت.
صبوری بی پولی ذهن انسان را فعال می کند تصریح کرد: از آنجایی که به دوره بی پولی برخورد کردیم بنابراین به دنبال استفاده از منابع موجود و اجرای پروژه هایی با هزینه کم و بهره وری بالا هستیم.
تهرام/۹۳۵۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.