محمد امامی امین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: همه کارخانه های تولیدی به دنبال افزایش قیمت هستند و از همین رو هم اجناس تولیدی خود را به بازار نمی فرستند.
وی اظهارداشت: کارخانه ها موجودی دارند و می توانند به راحتی بازار را اشباع کنند اما به علت تغییر قیمت ها، افزایش دستمزدها و نرخ مواد اولیه در عرضه این اجناس تعلل می کنند.
امامی امین خاطرنشان کرد: واقعیت این است که کمبود و کسری کالایی را در بازار نداریم و به محض مشاهده کمبود می توانیم بازار را اشباع کنیم.
وی ادامه داد: سازمان حمایت از مصرف کننده جلسه های مکرری برگزار می کند تا بتواند قیمت متعادلی که هم مصرف کننده و هم تولیدکننده متضرر نشوند، ارائه کند.

** ولع ذخیره سازی کالا
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پاسخ به پرسشی درباره دلایل خرید هیجانی و هجوم برای خرید در بین بخشی از اقشار جامعه نیز گفت: متاسفانه این صف بستن ها و هجوم برای خرید، مشکلی فرهنگی و همچنین ناشی از نبود اعتماد است.
وی با بیان اینکه ولعی برای ذخیره سازی کالا در میان مردم شکل گرفته است، بخشی از این رفتار را طبیعی و بخش دیگر را مشکل ساز خواند که نیازمند اصلاح رفتار عمومی است.
امامی امین تصریح کرد: کسانی که وعده ای به مردم می دهند باید به قول خود عمل و مردم نیز به مسئولان فرصت دهند تا به اندازه نیاز تامین کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: تعارف نداریم که در یک جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و در شرایط بحرانی قرار داریم؛ در بحران باید آرامش را حفظ و برای عبور از این شرایط کمک کرد.
وی اضافه کرد: در این شرایط بحرانی و تحریم ها، اگر مردم به دولت اعتماد و دولت هم به وظایف خود درست عمل کند، براحتی می توان از این شرایط عبور کرد.
امامی امین تاکید کرد: ایران مرزهای پهناوری دارد، اکثر استان ها چهار فصل هستند و بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز داخل کشور تولید می شود لذا بی نیاز از مواد غذایی و برخی مواد اولیه هستیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: اینکه رهبر انقلاب می فرمایند تحریم ها به خودی خود نمی تواند به ما لطمه بزند را باور داشته باشیم چون این فرمایش متکی بر همین زیرساخت ها بیان می شود.
وی افزود: باید به این خودباوری برسیم که اقتصاد ما توان درونزایی دارد و می تواند از این بحران ها عبور کند به شرطی که مردم به دولت اعتماد داشته باشند و دولت نیز به مسئولیت های خود درست عمل کند.
تهرام/3001/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.