به گزارش ایرنا سعید طاهری روز پنجشنبه در دیدار جمعی از مسئولان شهرستان به مناسبت هفته هلال احمر با پرسنل این نهاد گفت: جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در یک سال اخیر در دو پایگاه چناران و آبعلی که در دو محور مواصلاتی شهرستان فعال است، خدمات ارائه داده است.
وی افزود: در پایگاه آبعلی 72 حادثه وجود داشت که 841 نفر آسیب دیده و 76 تیم عملیاتی نیز به محل حادثه اعزام شدند.
این مقام مسئول با اشاره به حوادث رخ داده در محور پایگاه چناران خاطر نشان کرد: 85 مورد حادثه در پایگاه چناران رخ داد که منجر آسیب دیدن 899 نفر و اعزام 89 تیم عملیاتی شد.
طاهری با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال اخیر نیز اظهار داشت: افزایش اقلام و تجهیزات در پایگاه چناران، راه اندازی سوله شماره چهار، انجام 9 عملیات در برف و کولاک، برگزاری مانورهای امدادی در سطح مدارس و ادارات و ارائه آموزش های مختلف از جمله فعالیت های این نهاد در یک سال گذشته بود.
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند با اشاره به فعالیت این نهاد در حوزه جوانان اضافه کرد: راه اندازی کانون های دانشجویی در سطح دانشگاه های شهرستان از جمله اقداماتی است که تاکنون انجام شده است.
وی گفت: در 26 مدرسه شهرستان نیز کانون دانش آموزی فعال است که هر کانون دارای 49 عضو بوده و طرح دادرس را انجام می دهند.
مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند در این جلسه نقش جمعیت هلال احمر را در امدادرسانی موثر دانست و اظهار داشت: دماوند به عنوان پایتخت سیاسی استان محسوب می شود و با توجه به اینکه برخی نقاط شهرستان حفاظت شده است، حساسیت نسبت به موضوعات باعث شناخت جایگاه و ارزش هر یک از نهادها خواهد بود.
این مقام مسئول ادامه داد: سیاست ما این است که ادارات و نهادهایی که در سطح شهرستان دارای ظرفیت مناسب در حوزه درآمد زایی هستند علاوه بر مستقل شدن و تامین هزینه های مربوطه در سطح شهرستان به استان نیز کمک کنند.
همچنین قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه اظهار داشت: حوادث اخیر سبب شد تا یک بازسازی جدید به لحاظ ساختاری در جمعیت هلال احمر به وجود آید و همچنین باعث آشکار شدن میزان توان و مشکلات در این حوزه شد.
تهرام/7246/3225//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.