به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز سه شنبه با حضور کشاورزانی از استان های تهران، البرز، سمنان، زنجان، اصفهان، مرکزی، فارس، قم، خراسان رضوی و قزوین در روستای چالتاسیون پیشوا و با حضور معاونین زراعت و دامپروری وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، روشهای بهینه کاشت ردیفی ذرت علوفه ای و سیستم آبیاری قطره ای با بیشترین بهره وری در مزارع مورد بررسی قرار گرفت.
فرماندار پیشوا در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مراسم، ترویج تولید علوفه های متنوع با تاکید بر کشت در فصل پاییز، روشهای بهینه کاشت ردیفی ذرت علوفه ای و سیستم آبیاری قطره ای با بیشترین بهره وری، الگوهای متنوع تهیه سیلو با استفاده از انواع علوفه و اثرات تغذیه ای آنها، تصفیه بیولوژیکی پساب دامداری و استفاده از آن به عنوان آب آبیاری غنی سازی است.
حسین عباسی افزود: برگزاری این گردهمایی فرصتی مناسب برای ترویج دستاوردهای تحقیقاتی است تا فعالان و محققان این حوزه، به ارائه و تبادل نتایج آخرین یافته های تحقیقاتی خود در حوزه زراعی و دامی بپردازند.
وی افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی پیشوا زیر کشت گلخانه ای قرا ردارد و سالانه 390 هزار تن محصولات گلخانه ای در شهرستان تولید می شود.
وی تصریح کرد: افزایش روز افزون تقاضای محصولات غذایی، توسعه کشت گلخانه ای که از مزیت های به سزایی در مدیریت مصرف آب، کنترل آفات گیاهی، افزایش بهره وری و ایجاد فرصت های شغلی پایدار برخوردار است را ایجاب می کند.
عباسی تأکید کرد: با تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت استفاده از ادوات مکانیزه در کشاورزی می توان میزان تولید محصولات زراعی را افزایش داده و موجب رونق اقتصاد شهرستان شد.
وی بیان کرد: با توجه به محدودیت اراضی کشاورزی، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی ضرورت داشته و باید با تدابیر و نظارت لازم، از این سرمایه بزرگ حفاظت و حراست شود.
فرماندار شهرستان پیشوا با اشاره به شرایط آب و هوایی شهرستان پیشوا گفت: اقلیم خشک شهرستان پیشوا و کمبود منابع آبی ایجاب می کند تا روشهای نوین آبیاری و بهینه سازی مصرف آب در دستور کار کشاورزان و دامداران قرار گیرد، شیوه ای که دولت نیز با ارائه تسهیلات بلاعوض به کشاورزان از آن حمایت می کند.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.