به دنبال بارش های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته در برخی مناطق کشور آغاز شد، سیل اغلب استان های کشور را در برگرفت.
خسارت های سیل در استان های شمالی مازندران و گلستان، فارس، لرستان و خوزستان بیشتر از مناطق دیگر بوده است. بر اساس اعلام رئیس اورژانس کشور آخرین آمار تلفات سیل اخیر 70 جان‌ باخته و 791 مصدوم بوده است.
با این حال نهادهای امدادرسان با تخلیه مناطق در معرض سیل، به ویژه مناطق پایین دست سدها در استان خوزستان و مدیریت ورود و خروجی آب سدها در حال مدیریت بحران هستند.
به گزارش روز سه شنبه دبیرخانه هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر، به دنبال حادثه اخیر سیل در شهرهای مختلف کشور، شورای برگزاری این جشنواره به منظور ترویج مبانی انسان دوستانه و فرهنگسازی، خدمت رسانی، همدلی و همراهی آحاد جامعه با مصبیت دیدگان این حادثه، جایزه‌ ویژه‌ای را برای فیلم‌های کوتاه با مدت زمان حداکثر تا پنج دقیقه و با موضوع مشارکت مردمی، مبانی انسان دوستانه، خدمت رسانی، همدلی و همراهی، از خودگذشتگی و ایثار، عملیات امداد و نجات و ... در نظر گرفته است.
این فیلم‌ها می توانند در قالب مستند گزارشی، کلیپ و نماهنگ و با دوربین تلفن همراه و یا دوربین‌های تصویربرداری تولید شده باشند که مربوط به هر یک از شهرهای ایران بوده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
اعضای هیات داوری بخش محله جشنواره فیلم شهر از میان آثار راه یافته به بخش مسابقه در زیر مجموعه بی قرار تو اَم یک اثر را به عنوان بهترین اثر معرفی کرده و لوح تقدیر و جایزه نقدی به کارگردان اهدا خواهد کرد.
علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان اردیبهشت از طریق سایت جشنواره به نشانی www.shahrfilmfest.com در بخش محله ثبت‌نام و اصل فیلم را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر تابستان امسال توسط موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به دبیری هاشم میرزاخانی در پنج بخش مسابقه سینمای ایران، سینمای بین‌الملل، محله، تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران و بخش جنبی برگزار می‌شود.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.