به گزارش ایرنا، محسن علیجانی زمانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ری اظهار داشت: شهرری با وجود قدمت تاریخی، فاقد شورای شهر و مدیریت مستقل از تهران است و این شهر با وجود ظرفیت های زیاد باید مستقل اداره شود.
وی افزود: مدیریت شهری مستقل موجب می شود تا بودجه های منابع عمومی به صورت مستقیم در اختیار قرار گیرد و به تبع آن توسعه همه جانبه شکل می گیرد.
علیجانی گفت: توسعه مذهبی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ری از دستاوردهای استقلال و داشتن شورای شهر مستقل است.
وی با بیان اینکه ری باید به قطب فرهنگی تهران تبدیل شود گفت: هویت تاریخی و فرهنگی این منطقه دارای قدمتی دیرینه است و در گذشته جاده ابریشم از این منطقه عبور می کرد و حال این آثار تاریخی در کم توجهی مسئولان گم شده اند.
نماینده مردم تهران و ری افزود: امروزه فرهنگ در جهان بر اساس فعالیت های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و نگرش های فردی شکل می گیرد و بایستی سعی کنیم این فرهنگ غنی ری را زنده کنیم.
وی با بیان اینکه که فضای رسانه باید به این موضوع بیشتر بپردازد، افزود: نقش رسانه ها در انتقال اخبار و معضلات مردم بسیار مهم و تاثیرگذار است و باید به موضوع استقلال ری بیشتر توجه کنند.
نماینده مردم تهران و ری در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصحاب رسانه باید اهمیت استقلال ری را درک و از مسئولان مطالبه گری کنند.
شهرستان ری منطقه ای به وسعت حدود 138 کیلومتر مربع شامل 80 کیلومتر مربع از شهر تهران و پنج شهر باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، خاورشهر و قیامدشت با جمعیت حدود یک میلیون و688 هزار نفر است.
6003/1970
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.