به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز دوشنبه در مراسم کاشت 20 هزار اصله درخت در سایت سپهر ورامین گفت: کاشت درخت و نگهداری از آن همواره مورد تأکید دین مبین اسلام بوده و بزرگان دینی مردم را به کاشت درخت ترغیب کرده اند.
وی افزود: کاشت درخت و پرورش آن ضمن تلاش برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، خدمت به نسل آینده است ولی نباید آن را فقط به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری محدود کرد بلکه باید در طول سال و در مناطق مختلف شهرستان به این مهم اهتمام داشت.
وی با اشاره به مجاورت شهرستان ورامین به کویر مرکزی گفت: شهرستان ورامین به دلیل قرار گرفتن در حاشیه کویر، همواره با خطر پیشروی کویر و نابودی اراضی کشاورزی مواجه است که این امر منجر به ورود ریزگردها به مناطق مسکونی می شود.
کاغذلو افزود: روش های مختلفی برای تثبیت شن و جلوگیری از پیشروی کویر از جمله مالچ پاشی و استفاده از مواد شیمیایی وجود دارد ولی یقینا با کاشت درخت می توان از پیشروی کویر جلوگیری کرد.
وی گفت: عبور راه آهن سراسری تهران – مشهد و نیز محور مواصلاتی قم – گرمسار از حاشیه کویر بر ضرورت توسعه درختکاری در حاشیه کویر را افزایش می دهد که این امر طی سالیان گذشته با کاشت بیش از 10 هزار هکتار جنگل تاغ دست کاشت پیگیری شده است.
فرماندار ورامین افزود: افزایش سرانه فضای سبز شهرستان ورامین از 10 متر مربع به 15متر مربع هدفی است که تلاش می شود تا با کاشت درخت در کمترین زمان ممکن به آن دست یافت.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.