به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در پایان یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی و شورای پنجم شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: لایحه بودجه در کمیسیون ها در حال بررسی است و اعضای شورا نیز پیشنهادات خود را در خصوص بودجه ارایه کرده اند و پس از جمع بندی در کمیسیون تلفیق 10 اسفند در صحن شورا بررسی خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا با شهردار تهران گفت: قرار شد هفته آینده حناچی گزارش 100 روزه ای از عملکرد خود در صحن شورا ارایه کند.
رئیس شورای شهر تهران افزود: همچنین در این جلسه در خصوص دادگاه میرلوحی و خداکرمی دو نفر از اعضای شورا مواردی مطرح شد و اعضا در این باره به ارائه نظرات پرداختند.
وی همچنین در واکنش به سخنان قالیباف در رسانه ملی گفت: از صدا و سیما می خواهم تا زمینه ای فراهم کند تا اعضای شورا و شهردار نیز نظرات خود را در این خصوص ارایه کنند و من گفتم اقداماتی که اخیرا انجام شده، احساس می شود غیر عادلانه است.

* موتورهای بنزینی منشا 30 درصد آلودگی پایتخت
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 30 درصد آلودگی شهر تهران ناشی از موتورسیکلت های بنزینی است، گفت: وزارت نفت برای تولید خودروها و موتورسیکلت های برقی تسهیلات پرداخت می کند.
هاشمی در خصوص حمایت وزارت نفت از برقی شدن موتورسیکلت ها گفت: شرکت نفت تاکنون پرداخت جدی برای حمایت از این گونه اقدامات نداشته است و باید در نظر داشت که بخش عمده ای از آلودگی هوای شهر تهران از موتورهای بنزینی است.
به گفته هاشمی، در حال حاضر سه میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می کنند و 30 درصد آلودگی های هوای تهران ناشی از موتورسیکلت هاست.
هاشمی با اشاره به بازدید از یکی از شرکت های صنایع دفاع که در زمینه تولید باطری های لیتیمی فعال است، گفت: این شرکت ها توانایی ساخت موتور برقی و درایدر را دارد که با این اقدام باعث ایجاد شغل، صرفه جویی سوخت و کاهش آلودگی هوا می شود.
هاشمی در ادامه در خصوص پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز گفت: در حال حاضر میزان بدهی های شهرداری به پیمانکاران کاهش یافته است و پیشنهاداتی نیز برای پرداخت مطالبات پیمانکاران ارایه کرده ایم.
هاشمی تصریح کرد: در این روش پیشنهاد داده ایم که ابتدا بدهی 80 درصد پیمانکاران که طلب خرد از شهرداری دارند پرداخت شود و در ادامه پیمانکارانی که طلب های با رقم بالا دارند با آنها مذاکره شود و به صورت نقدی یا غیر نقدی مطالبات آنها پرداخت شود.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.