به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی صبح روز پنج شنبه با حضور در مراسم تجلیل از فعالیت خیرین در حوزه ساخت و تجهیز خوابگاه دانشجویی و افتتاح خوابگاه شهید رفتاری اهدایی خیرین در دانشگاه امیر کبیر بر ضرورت ایجاد زمینه مشارکت و حضور داوطلبانه مردم و خیرین در جهت رسیدگی به مشکلات و پاسخ به نیازهای شهروندان تاکید کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای سخنانش ضمن گرامیداشت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سالروز شهادت شهید نواب صفوی و سایر اعضای فداییان اسلام را نیز تسلیت گفت.
وی با اشاره به نشست امروز که در تجلیل از فعالیت خیرین در حوزه ساخت و تجهیز خوابگاه دانشجویی برگزار شده است، افزود: تفسیری که ما امروز در جامعه از اسلام ارائه می کنیم با حقیقتی که علمای بزرگ، محققین و پژوهشگران براساس اسناد تاریخی و روش های علمی استباط و تفسیر متون دینی ارائه می کنند دارای تفاوتهایی است.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اسلام اصیل و ناب، مناسک ذیل اخلاق و روابط انسانی و در خدمت بهتر کردن زندگی اجتماعی تعریف می شوند گفت: اولویت دین، رسیدگی به وضعیت و نیازهای مردم است و تعظیم شعائر و مناسبتهای دینی زمانی موثر خواهد بود که ما معیشت و نیازهای اولیه مردم را بتوانیم برآورده کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنانش افزود: در صدر اسلام نیز شاهد هستیم که پیامبر و ائمه به موضوع معیشت و نیازهای اصلی مردم اهمیت فراوانی می دادند و در حالیکه مسجد النبی با ساده ترین امکانات مانند برگ خرما مسقف و مفروش شده بود، پیامبر اکرم بیشترین توصیه را در رسیدگی به وضعیت مسلمانان نیازمند و بی پناه داشتند.
وی اظهار داشت: نیازمندترین گروه مسلمانان که بدلیل هجرت و فرار از مکه، در مدینه هیچ ثروت، جان پناه، غذا و حتی لباس نداشتند و به اصحاب صفه مشهور بودند مورد توجه ویژه پیامبر قرار داشتند و نبی اکرم، زمان زیادی را با آنها سپری می کرد و مردم را به کمک و حمایت از آنان تشویق می کرد.
هاشمی با بیان اینکه سیره همه ائمه هم همینگونه است و رسیدگی به نیازها و مشکلات مردم از شعائر اهمیت بیشتری دارد افزود: ما باید خیرین جامعه را به سوی ساخت و تجهیز مدارس، خوابگاهها و درمانگاهها در مناطقی که نیاز جدی وجود دارد و امکانات دولت پاسخگو نیست، سوق بدهیم.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران اگر ما بتوانیم خیرین علاقمند، متدین و انسان دوست را به سمت تامین نیازهای اصلی و بحرانی جامعه سوق بدهیم قطعا در گرایش نسل جوان به دین و جلوگیری از انحراف و دین گریزی تاثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی و عمومی تاکید کرده اند امروز مساله آسیبهای اجتماعی یکی از مهمترین مسایل نظام است و با توجه به اینکه امکانات دولت و نظام پاسخگوی حل همه مسایل نیست باید بتوانیم زمینه مشارکت و حضور داوطلبانه مردم و خیرین را در جهت رسیدگی به مشکلات و پاسخ به نیازهای شهروندان فراهم کنیم.
هاشمی در پایان تاکید کرد: مدیریت شهری می تواند بجای تصدی گری در حوزه فعالیت فرهنگی و اجتماعی به تسهیل گری، حمایت و هدایت فعالیتهای مردمی، داوطلبانه و خیرین در این حوزه اقدام کند که افتتاح این خوابگاه در این جهت کاری پسندیده است.
تهرام/ 9206 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.