داوود لطفی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از تونل فاضلاب رو غرب در جمع خبرنگاران گفت: مسافت تونل فاضلاب رو غرب حدود 11 کیلومتر است که از این میزان حدود 6کیلومتر احداث شده است.
لطفی افزود: این پروژه با مشارکت جنرال الکترونیک و مهندسین مشاور آبان پژوه و نیز تحت نظارت مهندسین مشاور لار در حال انجام است.
مدیر اجرای تونل فاضلاب رو شرکت فاضلاب تهران محل تامین منابع مالی این پروژه را بانک توسعه اسلامی عنوان کرد و گفت: برای این پروژه 48 میلیارد تومان و 12 میلیون یورو در نظر گرفته شده است.
وی مدت زمان احداث این پروژه را 36 ماه اعلام کرد و افزود: این پروژه هم اکنون 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم در زمان مقرر به اتمام برسد.
لطفی ادامه داد: از لحاظ تامین منابع مالی با مشکلی همراه نیستیم و تنها احداث راه آهن تهران – تبریز باعث ایجاد تعلل در عملکرد ما شده است.
به گفته وی، تونل فاضلاب رو غرب نخستین فاضلاب رو در کشور است که با قطر سه متر و به وسیله TBM در حال انجام است.
لطفی افزود: حداکثر دبی در نظر گرفته شده برای این پروژه 17 متر مکعب بر ثانیه است که در زمان بهره برداری می توان از آن استفاده قابل توجهی در بخش کشاورزی و آب منطقه ای کرد.
مدیر اجرای تونل فاضلاب رو گفت: در کلانشهری مانند تهران احداث فاضلاب جدید کار بسیار مشکلی است بنابراین در صددیم تا از این فاضلاب برای سال های طولانی استفاده کنیم.
تهرام/9206//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.