محمد رستگاری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا 25 آذرماه امسال میزان روزهای پاک 15، و 217 روز هوای پایتخت سالم بوده و همچنین 39 روز برای گروه های حساس ناسالم شده است.
وی افزود: در سال گذشته تا 25 آذرمان 12 روز پاک، 200 روز سالم و 58 روز برای گروه های حساس ناسالم بوده و همچنین یک روز نیز ناسالم بوده است.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته هوای تهران بهتر بوده و باید تلاش کرد با خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی کیفیت هوای تهران را بهتر کنیم.

** باد و باران میهمان تهرانی ها
رستگاری با اشاره به آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران گفت: فردا (دوشنبه) شاهد پایداری هوا خواهیم بود به همین منظور به تصمیم وزارت بهداشت و آموزش و پرورش فردا روز دوشنبه زنگ ورزش در مدارس تهران تعطیل است.
به گفته وی، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد وزش باد و بارش تهران خواهیم بود و کیفیت هوای تهران در شرایط سالم قرار می گیرد.
معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: روز دوشنبه با توجه به اینکه پایداری هوا تنها یک روز در تهران می ماند جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا فردا تشکیل نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2،5 میکرون هوای پایتخت در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 امروز (یکشنبه) با 16 واحد افزایش نسبت به روز گذشته بر روی شاخص 96 قرار گرفته و به همین منظور زنگ ورزش فردا (دوشنبه) در مدارس تهران تعطیل خواهد بود.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.