به گزارش ایرنا، سیدعلیرضاحسینی شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از سامانسرای لویزان و گرمخانه منطقه 4 اظهارداشت: در حال حاضر 67 نفر از مددجویان سامانسرای لویزان در این شرایط قرار دارند.
شهردار منطقه 4 گفت:سامانسرای بانوان ظرفیت پذیرش 150 مددجو که در قالب گشت خدمات اجتماعی شناسایی می شوند را دارد.
وی با بیان اینکه اغلب زنانی که در این سامانسرا نگهداری می شوند متکدی و بی خانمان هستند افزود: سامانسرای لویزان تنها مرکز شبانه روزی نگهداری زنان بی خانمان که در هر شیفت کاری آن پزشک و روانپزشک حاضر است.
حسینی یادآور شد: این افراد تا زمان شناسایی خانواده هایشان یا تحویل و ارجاع به ارگان های تخصصی در این محل نگهداری می شوند.
وی با بیان اینکه 70 درصد مددجویان این سامانسرا به مواد مخدر اعتیاد دارند، خاطرنشان کرد: در این سامانسرا خدمات در چهار بخش مددکاری، حقوقی و بهداشت و درمان ارائه می شود.
شهردار منطقه با اشاره به اینکه مددجویان با حکم قضایی پذیرش یا ترخیص می شوند گفت: مددجویان در این سامانسرا در 5 بخش مددجویان دارای اختلال روان، معتاد، سالمند، مادر و کودک و بیماران خاص نگهداری می شوند.
وی اضافه کرد: اولویت این سامانسرا شناسایی شبکه حمایتی موثر مددجویان است و در غیر این صورت از کمک سازمان های تخصصی استفاده خواهد شد.
حسینی با اشاره به اینکه در زمستان آمار پذیرش بالاتر است افزود: به طور متوسط روزانه 5 تا 6 نفر در این سامانسرا پذیرش می شوند اما در روزهای سرد سال تا 11 نفر نیز پذیرش شده اند.

*شناسایی 15 نقطه برای حیات شبانه
شهردار منطقه 4 در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه 15 نقطه در محلات سطح منطقه 4 برای اجرای زیست شبانه شناسایی شده است گفت: بوستان تولد، بوستان گلریز و بوستان پلیس از جمله مکان هایی هستند که این طرح در آنها اجرا شده یا در حال اجراست.
وی افزود: تلاش می شود با جذب سرمایه گذار از فضاهایی که امکان مشارکت داشته باشد استفاده کرد.
حسینی اضافه کرد: برای مثال در بوستان گلریز هزینه اجاره ای از کانکس های نصب شده دریافت نمی شود اما نگهداری این بوستان به سرمایه گذار سپرده می شود.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.