به گزارش ایرنا، محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در حاشیه مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین در شهرری به خبرنگار ایرنا عنوان کرد: مردم تهران امروز از هر قشری با حضور گسترده و منسجم درآیین های عزاداری اربعین نشان دادند که با انسجام خود در مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان ازهیچ کوششی دریغ نمی کنند.
وی تصریح کرد: مسئولان اجرایی استان تمام امکانات برگشت مردم از قبیل مترو، اتوبوس و تاکسی را برنامه ریزی کرده اند تا زائران بدون هیچگونه دغدغه ای مسیر برگشت را سپری کنند.
استاندار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران و فرمانداری ری امکانات خوبی را در طول مسیر برای زائران تدارک دیده است، اظهار داشت: امسال تمامی ایستگاه های صلواتی و موکب ها نذورات مردمی را با نظم و انضباط مثال زدنی در میان مردم توزیع کردند.
وی ادامه داد: مردم با مشارکت خود در حوزه های امنیت و جمع آوری پسماند در طول مسیر پیاده روی ثابت کردند با اراده خود می توانند بازوی پرتوان مسئولان اجرایی باشند.
مقیمی یادآور شد: زائران حسینی در طول مسیر راهپیمایی به هیچ عنوان پسماند و زباله های نذورات را در خیابان های مسیر رها نکردند و این امر بیانگر فرهنگ بالای عاشقان سیدالشهدا(ع) را نشان می دهد.
وی به حضور پرشور جوانان، زنان و کودکان اشاره کرد و افزود: قشر جوان کشور با حضور میلیونی خود در مراسم پیاده روی کربلا و جاماندگان در تهران به این گونه مراسمات عمق معنوی خاصی بخشیدند.
استاندار تهران ادامه داد: حضور پر شور جوانان در این مراسم معنوی آنان را از بسیاری آسیب ها دور نگه می دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه مراسم پیاده روی جاماندگان در تمامی شهرستان های کشور برگزار می شود عنوان کرد: مراسم پیاده روی تهران به دلیل حضور آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) رنگ و بوی خاصی دارد.
مقیمی یادآور شد: هیچگونه مشکل و بی نظمی در سه مسیر حرکت زائران از تهران به ری و همچنین ٢ مسیر شهرستان های استان به ری گزارش نشده و برنامه در امنیت کامل برگزار شده است.
به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای ششمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شدند.
سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند و امسال هم در روز اربعین ساعت 6:30 صبح در میدان امام حسین (ع) گرد هم آمدند و به سمت حرم حضرت عبدالعظیم (ع) حرکت کردند.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.