به گزارش ایرنا مردادماه امسال استانداری تهران اعلام کرد که 25 نفر از اعضای شوراهای اسلامی این استان به دلیل سکونت نداشتن، سوء استفاده از موقعیت، اموال و برخی اقدامات غیرقانونی دیگر براساس ماده 18 آیین نامه اجرایی هیات های حل اختلاف مورد اتهام قرار گرفته اند.
قاسم میرزایی نیکو عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی و بررسی مسائل چند روستای بخش مرکزی فیروزکوه در مسجد روستای «کتالان» اظهارداشت: اعضای شورا منتخب مردم هستند و باید با استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد درآمد پایدار روستا را مستقل کنند و تنها توقع رفع مشکل و دریافت اعتبار از دولت نداشته باشند.
به گزارش ایرنا فراندار شهرستان فیروزکوه نیز در این نشست گفت: باو جود جنگ اقتصادی نابرابر در کشور همواره اعتبارات حوزه روستایی پرداخت می شود.
مهدی یوسفی جمارانی با بیان اینکه حدود یک میلیارد تومان اعتبار به هر روستا اختصاص یافته است بیان کرد: تامین این اعتبارات برای دولت راحت نبوده اما گزارش های نوع هزینه کرد در روستاها نشان دهنده خرج های غیرضروری است که جای نقد دارد.
وی گفت: دهیاران و اعضای شوراها پیش از دریافت اعتبار با پیمانکار قرارداد نبندند و پروژه ای را آغاز نکنند تا با مشکل مواجه نشوند.
به گفته وی دهیاران در اداره امور روستا با یکدیگر تعامل داشته باشند و از نظرهای کارشناسی دستگاه های اجرایی بویژه فرمانداری یا بخش خصوصی مشاوره بگیرند.
یوسفی جمارانی تاکید کرد: شهرستان فیروزکوه از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و تسهیلات مناسبی در زمینه اشتغال روستایی آن تعلق می گیرد که کمک غیرمستقیم دولت به روستاها به شمار می رود و می توان از آن به منظور اقامت دائمی افراد و مهاجرت معکوس به سمت روستاها استفاده کرد اما با این حال طرح اشتغالی در این روستاها تاکنون مطرح نشده است.
وی همچنین گفت: اعضای شورا نماینده تمامی اهالی روستا هستند و باید برای احقاق حقوق تک تک افراد تلاش کنند و تبعیضی قائل نشوند.
فرماندار فیروزکوه افزود: مبنای توزیع اعتبارات، سرشماری مرکز آمار است و این اقدام در نیمه دوم سال انجام می گیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست مسائل و مشکلات روستاهای بادرود، جیلیزجند، گدوک، نام آور، کتالان، شهرآباد، هرانده، دهین، امیریه از توابع بخش مرکزی فیروزکوه بررسی شد.
شهرستان فیروزکوه با جمعیت 34 هزار نفری و 59 روستا در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع و از دو بخش مرکزی و ارجمند تشکیل شده است.
تهرام/9897/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.