به گزارش ایرنا؛ نعمت الله ترکی روز دوشنبه در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران در فرمانداری شمیرانات با اشاره به برنامه ششم توسعه و مصوبه وزارت کشور مبنی بر تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: اولویت این طرح با آسیب هایی از جمله طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی و کودکان کار است.
وی گفت: این استان 20 درصد آسیب اجتماعی طلاق 14 درصد اعتیاد، 40 درصد کودکان کار و 13 درصد زنان سرپرست خانوار را دارد.
ترکی خاطرنشان کرد: بین سال‌های 92 تا 96 بیش از 20 درصد طلاق در استان تهران اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: در سال 95 از تعداد زوج هایی که با یکدیگر اختلاف داشتند 2303 زوج سازش کردند و در سال 96 این آمار به 759 نفر کاهش یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران اظهار داشت: از سال 92 تا 96 تعداد کودکان کار و خیابان در این استان از 993 نفر به 3 هزار و 744 نفر در سال 96 رسیده است.
وی گفت: پدیده کودکان کار و خیابان همچون دیگر آسیب های اجتماعی معلول عوامل بیرونی مانند شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.
ترکی گفت: 75 درصد این کودکان به دلیل کمک به معاش خانواده به کار روی آوردند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران یادآور شد : 10 درصد کودکان به دلیل اجبار خانواده ، 13 درصد کودکان به دلیل شرایط نامطلوب محیط زیست، 8.6 درصد به دلیل بی سرپرستی و 8.6 درصد به دلیل نداشتن هزینه تحصیل تبدیل به کودکان کار شده اند.
ترکی همچنین با اشاره به وضعیت زنانه بی سرپرست و سرپرست خانوار اظهار داشت: 71 درصد این زنان به دلیل فوت همسر، 13 درصد به دلیل بدسرپرستی، 10 درصد به دلیل طلاق و 5 درصد به دلیل تجرد سرپرست خانوار شده‌اند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر تهیه طرح جامعه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: این برنامه 4 میلیون و 556 هزار و شش نفر را در بر خواهد گرفت و برای سال 1400 پیش بینی شده است.

تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.