مجید صفری، روز شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان دماوند که با حضور اعضای این شورا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایام تاسوعا و عاشورا با آخرین روزهای فصل تابستان و تعطیلات آخر هفته مواجه شده است و همانند گذشته ترافیک سنگینی را در شهرستان خواهیم داشت، نیاز است پیش بینی های لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی ساماندهی ترافیک است، افزود: تمامی دستگاه های خدماتی و نیروی انتظامی و پلیس راهور در آماده باش هستند و پیش بینی های لازم برای ترافیک ایام تاسوعا و عاشورا صورت گرفته است.
این مقام مسئول با اشاره به موضوع سامانه پایش تصویری خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مهم پایش تصویری و نظارت تصویری در سطح شهرهای شهرستان است که البته تا حدودی شهرداری ها در این خصوص تاخیر داشتند، اما در حال حاضر در دماوند و آبسرد مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد؛ در شهر کیلان، آبعلی و رودهن مشکل همچنان باقی است که مقرر شد تا 3 ماه آینده این موضوع برطرف شود.
وی با اشاره طرح جامع ترافیک در سطح شهرستان، گفت: هیچ طرح جامع و آمایشی در سطح شهرستان وجود ندارد که پیشنهادی در این خصوص ازسوی شهرداری دماوند ارائه شده که ظرف روزهای آینده برنامه آن آماده خواهد شد.
فرماندار شهرستان دماوند در خصوص ترافیک اطراف حسینیه ها در ماه محرم عنوان کرد: ورود و پارک خودروها در اطراف حسینیه ها ممنوع است و باید شعاعی را به عنوان شعاع امنیتی در نظر بگیریم که پلیس راهور نیز باید این امر را کنترل کند.
وی بیان کرد: برخی از ایستگاه های صلواتی در نقاطی که باید در خصوص ترافیک رعایت شود برپا شده است و خود باعث به وجود آمدن ترافیک می شوند.
این مقام مسئول در خصوص ساماندهی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید نیز خاطر نشان کرد: از رانندگان بدون مجوز نباید استفاده شود و این امر تخلف محسوب می شود و تا قبل از فرا رسیدن مهر ماه ساماندهی سرویس ها صورت می گیرد که البته متولی آن آموزش و پرورش است.
وی در خصوص طرح ویژه جلوگیری از سرقت، افزود: به منظور مراقبت و تامین امنیت بلوک بندی صورت گرفت و در هر حوزه ای که سرقت صورت گیرد کلانتری و مأمور آن منطقه باید پاسخگو باشند.
همچنین سرهنگ دوم محمدرضا محمودی، رئیس پلیس راه دماوند - فیروزکوه در ادامه این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات هفته آخر تابستان با تاسوعا و عاشورای حسینی مصادف شده است، ترافیک شدیدی را در این محور خواهیم داشت که این موضوع همکاری تمام ارگان ها را میطلبد.
وی افزود: براساس پیش بینی های صورت گرفته از روز سه شنبه با تردد خودروها مواجه خواهیم بود و در مسیر هراز گره های ترافیکی را در شهر رودهن با توجه به دسته های عزاداری خواهیم داشت که با برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته، امیدواریم مشکلی پیش نیاید.
محمودی اظهار داشت: با همکاری شهرداری، علائم جداسازی و بستن برخی از زیرگذرها سعی شده تا مشکلی رخ ندهد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.