حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا ظاهری مطلق، روز چهارشنبه در جلسه ستاد شئون فرهنگی ویژه مراسم ماه محرم که با حضور اعضای شورای هیات های مذهبی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل این ستاد هماهنگی جهت برگزاری مراسم ویژه ایام محرم و صفر است تا به بهترین نحو برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه در شهرستان دماوند حدود 20 شب اطعام امام حسین(ع) در حسینیه محلات منطقه در بین عزاداران خواهیم داشت، افزود: بهداشت، ترافیک و امنیت و همچنین رعایت نظم از جمله مباحثی است که باید در اولویت قرار گیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: بیش از 250 هیات مذهبی دارای مجوز هستند که بیش از 100 هیات مجوز خود را در قالب سامانه طوبی اخذ کردند، اما موظف هستیم بر روی 250 هیات نظارت داشته باشیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند اضافه کرد: هیچ کمک مالی به هیات ها پرداخت نمی شود چرا که شورای هیات های مذهبی و کانون مداحان و شعرا آیینی شهرستان به صورت مردمی در حال فعالیت است.
وی در خصوص حمایت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در این ایام، تصریح کرد: در صورتی که هر کدام از هیات های شناسنامه دار نیازمند کمک باشند به اداره اوقاف و امور خیریه معرفی می شوند.
این مقام مسئول در خصوص عزاداری اتباع افغانستانی نیز گفت: قطعا همچون دیگر هیات ها، به هیات های عزاداری اتباع افغانستانی نیز نظارت خواهیم داشت، اما صدور مجوز برای هیات های آنان با فرمانداری است و در این خصوص هیچ دخالتی نداریم.
حجت الاسلام ظاهری مطلق تاکید کرد: در صورت وقوع تخلف توسط آنان، شورای هیات ها و گروه های بازرسی و همچنین این نهاد ورود خواهیم کرد.
شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در این جلسه بیان کرد: در دهه اول مراسم متعددی برگزار می شود و یکی از آنها شیرخوارگان حسینی است که امسال نسبت به سال های گذشته گسترده تر است و باید نسبت به تامین امنیت و نظم ترافیکی اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه اهمیت ماه محرم به دلیل انتقال فرهنگ ایثار و شهادت باید توجه بیشتری شود، خاطر نشان کرد: ایستگاه های صلواتی تنها مخصوص هیات هایی است که دارای مجوز باشند و برپایی ایستگاه صلواتی توسط محلات باید با هماهنگی صورت گیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی، احتمال اینکه برخی از افراد نتوانند در اربعین حسینی به کربلا سفر کنند، یک مکانی را برای پیاده روی باید مشخص کنیم تا حرکتی نمادین در شهرستان داشته باشیم.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.