به گزارش ایرنا بهاره آروین روز دوشنبه در نشست خبری کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ایجاد سامانه شفافیت یکی از دستاوردهای شورای پنجم دانست و گفت: این سامانه در حال ارتقا یافتن است .
وی عنوان کرد: هم اکنون اطلاعات هزینه ای و مقایسه ای در این سامانه قابل مشاهده است و بزودی قراردادهای درآمدی همچون مزایده ها و تهاترها نیز بر روی آن بارگزاری خواهد شد و در قالب سامانه جامع معاملات قابل مشاهده است.
آروین با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان سال مصوبه مربوط به سامانه شفافیت عملیاتی خواهد شد گفت: اثرات این مصوبه در سال های آینده ملموس خواهد بود.
رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با بیان اینکه برای انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی و طرح تفصیلی به صورت ساده و قابل فهم عموم در تلاش هستیم، عنوان کرد: با ارتقای سامانه های نظارت همگانی میزان تخلفات در شهرداری به شدت کاهش خواهد یافت.

* لیست خبرنگاران دارای طرح ترافیک از سال آینده منتشر می شود
آروین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اسامی افرادی که طرح ترافیک خبرنگاری دریافت کرده اند، بودن نام رسانه منتشر شد، اظهار داشت: ایجاد شفافیت در این حوزه ضروری است و با شکل گیری آئین نامه مرتبط به طور حتم در سال آینده اسامی افرادی که طرح ترافیک دریافت می کنند در شفافیت کامل منتشر خواهد شد.

*نباید شفافیت به ضد شفافیت بدل شود
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر ترک تشریفات در قرارداد بین شهرداری تهران و یکی از موسسات دولتی تاکید کرد: نباید به گونه ای عمل شود که شفافیت به ضد شفافیت بدل شود.
وی گفت: اطلاعات قراردادها در سامانه به طور کامل منتشر می شود و رسانه ها و افراد نیز نباید به صورت گزینشی در این خصوص عمل کنند.
آروین گفت: معنی شفافیت با مفهوم نظارت دو مقوله متفاوت است و شفافیت این امکان را از پیش ایجاد می کند تا در آینده تخلفی صورت نگیرد.

*انتشار قرادادهای شرکت های تابعه شهرداری در سامانه شفافیت
رئیس کمیته شفافیت شورا در ادامه یادآور شد: برنامه ریزی لازم در موضوع کوچک کردن قراردادها برای عدم درج در سامانه شفافیت انجام شده است و در به زودی سطح قراردادهایی که باید در سامانه درج شوند پایین تر می آید.
وی ادامه داد: در خصوص قراردادهای واحد های تابعه نیز تدابیر لازم برای پیوستن این واحدها به سامانه اندیشیده شده است که به دلیل متفاوت بودن برخی شیوه های مالی این واحدها اتصال آنها به سامانه کمی زمان بر است اما انجام می شود.

*نظارت اجتماعی تخلفات حوزه شهرسازی را کاهش می دهد
آروین همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مبحث فروش هولوگرام ها و ضرورت توقف آن گفت: شورای معماری بخشنامه ای برای انتشار اسناد شهرسازی داشته است و این موضوع کارآمدی بیشتری از موضوع هولوگرام دارد.
وی تاکید کرد: با شکل گیری نظارت اجتماعی در حوزه شهرسازی از به انحراف کشیده شدن موضوعات مرتبط جلوگیری می شود.

*انتشار اسامی امضا کنندگان قراردادها نباید موجب سوء تفاهم شود
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در کمیته شفافیت اصرار داریم اسامی امضا کنندگان قراردادها قید شود، افزود: این قید نباید موجب سوء تفاهم شود.
آروین اظهار داشت: وقتی قراردادی با موسسه ای بسته می شود و نام فردی به عنوان امضا کننده منتشر می شود، مجری نمایند یک موسسه یا شرکت است.
وی خطاب به خبرنگاران گفت: از اصحاب رسانه می خواهیم که اطلاعات را گزینشی منتقل نکنند تا سوء تفاهم ایجاد نشود.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.