یک پرتقال بود که لباسش دو رنگ بود. سرخ و نارنجی بود . خیلی قشنگ بود. پرتقال لباسش را خیلی دوست داشت. شب که می شد، لباسش را در می آورد تا می کرد و روی برگ درخت می گذاشت.یک روز صبح از خواب بیدار شد ، لباسش را ندید. خیلی ترسید . سرش را بالا کرد از همسایه ی بالایی اش پرسید : خانوم کلاغه تو لباس مرا ندیدی؟ خانوم کلاغه گفت : نه ندیدم!متن فوق قسمتی از داستان لباس دو رنگ به قلم محمد رضا شمس است که در شماره 459 هفته نامه دوست خردسال منتشر شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران شماره 459 مجله دوست خردسالان منتشر شد.
نقاشی نقطه ها قسمتی دیگر از این مجله است که در آن خردسالان با وصل کردن نقطه ها به یکدیگر و رنگ کردن آن تصویری را خواهند کشید. که در این شماره از هفته نامه دوست خردسالا کشیدن دلفین به خردسالان آموزش داده می شود.روی جلد هر شماره از "دوست خردسال " تصویر شیء یا موجود زنده ای ترسیم شده است که در صفحه اول در مورد خودش و کاردبردش برای خردسالان صحبت کرده و بچه‌ها را دعوت می‌کند که برای دیدن مجله همراهش بیایند. این شماره تصویری از یک بزغاله را رسم کرده و خردسالان را با این حیوان آشنا می کند.
در مجله دوست خردسالان هر هفته داستانی با عنوان فرشته ها وجود دارد که در این شماره از ان داستان می خوانیم :
دیروز وقتی دایی عباس و حسین به خانه ما آمدند ، من با دیدن حسین از خنده غش کردم. دماغ حسین باد کرده بود و روی ان هم دو تا چسب زده بودند. گفتم :" وای حسین شبیه دلقک های سیرک شده! " مادرم اصلا نخندید! دایی عباس هم نخندید. حسین دستش را روی دماغش گذاشت و گفت :" اوف !"
افشین اعلاء" و "مرجان کشاورزی آزاد" سردبیران این مجله هستند و "محمدحسین صلواتیان" نیز تصویرگری آن را برعهده دارد. این مجموعه ویژه خردسالان طراحی شده است و علاوه بر جنبه های آموزشی، تفریحی و سرگرمی، افزایش مهارت های عملی خردسالان نیز از اهداف اصلی آن است.
دوست خردسال شنبه هر هفته برای کودکان منتشر می‌شود. صاحب امتیازی این مجله را مؤسسه تنظیم و نشر آثارامام خمینی(س) بر عهده دارد. .

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.