پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

ترامپ تاجر جنگ است

ترامپ ملت ونزوئلا را با اعمال محاصره خفه کننده گرسنه نگه می دارد و صادرات نفت ونزوئلا را تحریم کرده و کودتاهای نظامی از طریق سازمان های اطلاعاتی به راه می اندازه سپس می گوید برای نجات ملت این کشور از گرسنگی دخالت نظامی کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله نوشت: ای کاش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا همانطور که بسیاری تبلیغ می کنند به مسائل بین المللی به عنوان یک تاجر نگاه می کرد و از زاویه سود و زیان به آنها می پرداخت زیرا منطق قراردادهای تجاری با منطق تهدید به جنگ و هل دادن جهان به سمت لبه پرتگاه با تکیه بر بزرگترین قدرت نظامی در جهان کاملا در تعارض است. ترامپ تاجر جنگ ها به معنای تمام کلمه است.

این سخن را به مناسبت چیزی می گوییم که خبرگزاری جهانی «آسوشیتدپرس» روز گذشته فاش کرد این خبرگزاری فاش کرد که ترامپ به حمله نظامی به ونزوئلا برای براندازی حکومت «نیکولاس مادورو» تهدید کرد و این مسأاله را به شکل جدی با ارکان حاکمیتش در دفتر کاخ سفید مورد بحث قرار داد؛امری که «اچ آر مکمستر» مشاور امنیت ملی و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه اش را شوک زده کرد و آنها با این اقدام با قدرت در آن نشست(آگوست سال 2017)  مخالفت کردند زیرا  پیامدهای خطرناکی بر آمریکا و همپیمانانش در آمریکای جنوبی داشت.

مکمستر و تیلرسون پست های خود را پس از این مخالفت با رئیس جمهور دیکتاتور از دست دادند و جای آنها «جان بولتون» و «مایک پومپئو» که سیاست های حامی رژیم اسرائیل و ضد عرب ها و ضد مسلمانان و در پیش گرفتن نژاد پرستی به عنوان اساسی برای معیارهای مهاجرات و مهاجران رئیس جمهور آمریکا را تأیید می کنند.

از نظر ترامپ گناهی که مادور و پیش از وی«هوگو چاوز» مرتکب شده اند که آنها را مستحق محاصره و سپس حمله نظامی و تغییر نظام شان می کند،در پیش گرفتن سیاست مستقل از ایالات متحده آمریکا و تمایل آنها برای تقویت توسعه و تحقق خودکفایی و مبارزه با فساد و حمایت از مسائل عادلانه در جهان و در رأس آنها مساله نزاع عرب ها و اسرائیل و اعمال بهای عادلانه نفت به گونه ای که در خدمت اقتصاد کشورهای تولید کننده و ملت های آنها باشد.

مادور که در پی رسیدن این گونه اخبار اعلام حالت آماده باش کامل کرد با کودتای نظامی به قدرت نرسید بلکه از طریق صندوق های رای و حمایت مردمی از وی به رغم محاصره ظالمانه ایالات متحده آمریکا و تلاش ها برای کودتا علیه وی که آمریکا پشت آنها بود، به قدرت رسید.

آمریکا می خواست سناریویی که در برزیل اجرا کرده بود یعنی ساقط کردن«دیلما روسف» رئیس جمهور محبوب که «میشل تامر» معاونش با حمایت لابی ها و دستگاه های اطلاعاتی آمریکا علیه وی توطئه کرد و از پشت به روسف خنجر زد ، در ونزوئلا تکرار کند زیرا روسف با فساد جنگید و تجاوز اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرد و سفیر کشورش را در اعتراض به این حمله از تل آویو فراخواند و کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.

ترامپ ملت ونزوئلا را با اعمال محاصره خفه کننده گرسنه نگه می دارد و صادرات نفت ونزوئلا را تحریم کرده و کودتاهای نظامی از طریق سازمان های اطلاعاتی به راه می اندازه سپس می گوید برای نجات ملت این کشور از گرسنگی دخالت نظامی کند.

چیزی که دردناک است این است: این سیاست ها که اکنون علیه ملت های فلسطین،یمن، ایران،لیبی و نیز ملت های کوبا و ونزوئلا به کار گرفته شده مورد حمایت هیچ کس به جز برخی عرب های همپیمان اسرائیل نیست.

ما تبدیل به مضحکه همه جهان به دلیل اقدامات ابله هایی که در میان ما هستند شدیم آن همه پس از آن که در صدر انسان های شریف در همه جهان بودیم لیکن این مرحله سیاه می گذرد همانطور که مراحل زیادی پیش از آن گذشتند و آن که آخر سر می خندد بیش از همه می خندد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.