غوطه شرقی طی روزهای آینده آزاد می شود و فقط منتظر اشاره فرماندهان نظامی میدانی است که بزرگترین دغدغه آنها تأمین امنیت غیرنظامیان و خروج امن آنها از طریق گذرگاه های انسانی است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که اطلاعات میدانی دقیق و مورد اعتماد وجود دارد که حکایت از آن دارد  زمان آزادی غوطه شرقی از دست گروه های تروریستی مسلحی که در آن سنگر گرفته اند، نزدیک است.

خبرنگار این تلویزیون تأکید کرد که غوطه شرقی طی روزهای آینده آزاد می شود و فقط منتظر اشاره فرماندهان نظامی میدانی است که بزرگترین دغدغه آنها تأمین امنیت غیرنظامیان و خروج امن آنها از طریق گذرگاه های انسانی است.

این خبرنگار در ادامه گزارش خود گفت که ارتش سوریه در حال انجام عملیات تاکتیکی است و به دنبال آن است که امکان عبور غیرنظامیان به سمت مناطق امن تحت سیطره دولت به وجود بیاید.

در این گزارش آمده است که احتمال خروج بزرگ غیرنظامیان از شهرک های غوطه شرقی وجود دارد اما تنها مانع کنونی گروه های تروریستی مسلح هستند که تا این لحظه از خروج غیرنظامیان جلوگیری می کنند.

در این گزارش همچنین آمده است که حالت انتظار بر گذرگاه«جسرین الملیحه» در جنوب غوطه برای احتمال خروج غیرنظامیان از شهرک های الغوطه حاکم شده است.

تلویزیون رسمی سوریه فاش کرد که تروریست ها به عمد در جاده «جسرین-جسر الغیضه» مین و بمب کاشتند تا از نزدیک شدن مردم به گذرگاه انسانی جسرین-الغیظه جلوگیری کنند.

خبرگزاری سانا نیز اعلام کرد که گروه های مسلح تروریستی امروز شماری از غیرنظامیان که تلاش کردند به گذرگاه انسانی جنوب غوطه نزدیک شوند را کشتند ، یک زن و سه کودکش از جمله این کشته شده ها هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی دمشق غوطه شرقی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.