مکان: استانبول، ترکیه/ منبع: سی ان ان

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز و در زمان اقامه نماز روز عید فطر در مسجد «معمار سنان» در منطقه »آتاشهیر» شهر «استانبول» بیهوش شد.

پس از این اتفاق اردوغان به اتاق وی آی پی مسجد منتقل شد.

تیم پزشکی بلافاصله در محل حضور یافت و در حال حاضر وضعیت سلامت وی بهتر است.

اردوغان سپس در جمع مردم و خبرنگاران حاضر شد و در آنجا توضیح داد که بیهوشی او به خاطر کاهش قند خون اش بوده است. 

رسانه های ترکیه اجازه انتشار عکس لحظه از حال رفتن اردوغان را نیافتند.

اردوغان ضمن تبریک عید سعید فطر به همه شهروندان ترکیه و مسلمانان جهان ابراز امیدواری کرد که این روز وسیله ای برای وحدت مسلمانان جهان باشد.

وی همچنین از موضع قطر در قبال تعیین خواسته 13 ماده ای برای این کشور حمایت کرد و گفت: ترکیه از واکنش قطر به تصمیم 13 گانه برخی کشورهای عربی برای ازسرگیری روابط استقبال می کنیم. ما این رویکرد 13 ماده ای را نقض قوانین بین المللی می دانیم. چنین حمله ای به حاکمیت مردم یک کشور در حقوق بین الملل غیرقابل توجیه و نادرست است. در واقع حمله ای به حاکمیت یک کشور است.

اردوغان در رابطه با تحریم های اعمال شده علیه قطر گفت: امروز دولت قطر با انواع مختلف تحریم ها مواجه است و حمایت ما از این کشور علیه این تحریم ها ادامه دارد. تحریم و محاصره قطر با نقض قوانین بین المللی ادامه دارد و باید فورا پایان یابد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: چنین تحریم‌ هایی قطعا جایى در حقوق بین‌ الملل ندارد. در همین رابطه از میانجیگری کویت حمایت کرده و خواهیم کرد. امیدوارم عربستان سعودی با توجه به جایگاه خود این بحران را حل کند. انتظار داشتیم این امر در عید فطر تحقق یابد. 

مکان: استانبول، ترکیه

منبع: سی ان ان

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.