به دنبال آشفتگی های سیاسی در انگلیس پس از انتخابات پارلمانی، حملات پیاپی تروریستی در لندن به نگرانی های امنیتی مردم این کشور دامن زده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: یک خودروی ون شماری از شهروندان مسلمان انگلیسی را نزدیک یک مسجد در منطقه ‌ای در شمال لندن زیر گرفت. پلیس اعلام کرده است دست ‌کم یک نفر کشته و 10 تن زخمی شده ‌اند. حال دو تن از مجروحان وخیم گزارش شده است.

این خودرو در نزدیکی مسجد «فینسبری‌ پارک» با جمعیتی از مردم برخورد کرده ‌است.

یکی از ساکنان محلی می‌ گوید: «یک ون سفید رنگ نزدیک مسجد توقف کرده بود، بعد به ‌نظر رسید کسانی که بعد از نماز در حال ترک محل بودند را زیر گرفت».

بنا بر گزارش ‌ها، فرماندهی ضدتروریسم در حال انجام تحقیقات در مورد این حادثه است.

نخست ‌وزیر انگلیس گفته است این رخداد «به‌ عنوان یک حمله بالقوه تروریستی» تحت بررسی است. «ترزا می» صبح روز سه ‌شنبه میزبان جلسه اضطراری دولت خواهد بود.

به گفته مقام‌ های پلیس، این رویداد در 20 دقیقه بامداد به وقت محلی روز 19 ژوئن رخ داده و در حال حاضر مظنون که فردی 48 ساله است نیز در رابطه با آن بازداشت شده ‌است.

شورای مسلمانان انگلیس نیز این خبر را تائید کرده ‌است. این شورا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «باخبر شده ‌ایم که یک خودروی ون گروهی از نمازگزاران را که در حال ترک مسجد فینسبری ‌پارک بودند، زیر گرفته ‌است».

«هارون خان» رئیس این شورا نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشته است خودروی ون عمدا به سوی مردمی که در حال ترک مسجد پس از نماز شب بودند، حرکت کرده ‌است.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر نیز گفته «عمیقا شوکه» شده‌ است.

 

نگرانی ها در انگلیس

این نخستین باری نیست که در لندن چنین اتفاقی می افتد. در جریان حملاتی مرگبار در لندن در نیمه ‌شب 13 خرداد ماه، سه مهاجم افراطی با استفاده از خودروی ون، شهروندان را بر پل لندن زیر گرفته و سپس با چاقو به شماری از آنها در محله ‌ای در همان نزدیکی حمله کردند.

مجموعا هشت نفر کشته و نزدیک به 50 نفر زخمی شدند. داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. پلیس انگلیس اعلام کرده است که هنوز مدرکی در مورد ارتباط مهاجمان با خارج از این کشور نیافته است.

حملات در لندن کمتر از دو هفته پس از آن رخ دادند که یک مهاجم دیگر، در حمله ‌ای انتحاری در شهر «منچستر» جان 22 نفر از جمله شماری از کودکان و نوجوانان را گرفت.

در 22 مارس (دوم فروردین ماه) نیز یک مرد مهاجم با خودرو چندین نفر را روی پل «وست ‌مینستر» در مرکز لندن زیر گرفت و با چاقو یک مامور پلیس را کشت.

رخدادهای چند ماه گذشته به نگرانی‌ های امنیتی در میان شهروندان انگلیسی دامن زده ‌است.

 

آشفتگی سیاسی در لندن

این حمله در شرایطی رخ داده که ترزا می با از دست دادن اکثریت پارلمان در انتخابات هشتم ژوئن موجب بروز آشفتگی سیاسی در این کشور شده است.

او به دلیل پاسخ نامناسب به آتش سوزی چهارشنبه گذشته در برج لندن و کشته شدن دست کم 58 نفر و همچنین قصور در تاکین امنیت این کشور پس از حملات اخیر در ماه های گذشته تحت انتقادات شدید قرار دارد.

ترزا می با وحشتناک خواندن حمله به نمازگزاران گفت: همه فکر و روح و روان من با مصدومین و نیز عزیزان آنها و نیروهای خدمات اورژانس در صحنه است.‌

«صادق خان» شهردار لندن نیز حمله به نمازگزاران این شهر را یک حمله تروریستی وحشتناک خواند.

شهردار لندن در بیانیه ‌ای اعلام کرد: ما هنوز از تمام جزئیات اطلاع نداریم اما آنچه مشخص است این یک حمله از روی عمد صورت گرفته و حمله به تمام ارزش های ما مانند تحمل، آزادی و احترام است.

صادق خان از استقرار نیروهای بیشتر پلیس پایتخت برای اطمینان گروه‌ های مختلف مردم به خصوص افرادی خبر داد که درحال روزه‌ داری در ماه رمضان هستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.