با پیروزی «امانوئل ماکرون» در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، «بریژیت تروینو» بانوی اول فرانسه خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه ایندیپندنت گزارش داد این روزها تمرکز رسانه های خارجی بر روی بریژیت تروینو همسر پرحاشیه امانوئل ماکرون رئیس جمهور تازه انتخاب شده فرانسه است. اما در حالی که او برای ایفای سمت خود به عنوان بانوی اول فرانسه آماده می شود، لازم است به گذشته ای که روزهای پر زرق و برق بانوی اول فرانسه را شکل داده و آینده ماکرون ها پرداخته شود.

آشنایی و رابطه

امانوئل (39 ساله) و بریژیت (64 ساله) زمانی با هم دیدار کردند که او دانش آموزی 15 ساله بود و بریژیت معلم 40 ساله تئاتر مدرسه شان بود. دختر وسطی بریژیت همکلاسی امانوئل بود.

بریژیت سال گذشته در گفتگو با مجله «پاریس مچ» گفت: «در سن 17 سالگی، امانوئل به من گفت هر کاری که بکنی نمی توانی، در نهایت من با تو ازدواج خواهم کرد.»

بریژیت

او در یک فیلم مستند تلویزیونی گفت که امانوئل مصمم بود از او خواستگاری کند و اینکه از نگاه او، امانوئل نوجوان نبود بلکه همچون بزرگسالان با او رفتار می کرد.

بریژیت می گوید: «او کم کم و به شکل باور نکردنی و با صبر و حوصله بر تمام مقاومت من غلبه کرد. از نظر من او کم سن و سال نبود بلکه همچون دیگر بزرگسالان بود.»

بیش از 10 سال بعد، او از همسرش جدا شد و با امانوئل ازدواج کرد.

بریژیت که با عنوان «بی بی» شناخته می شود، در شهر «آمین» در شمال فرانسه متولد شد. او دختر یک خانواده شکلات فروش، و کوچک ترین فرزند از این خانواده هشت نفری بود. مغازه شکلات فروشی آنها پنج نسل چرخیده است تا به پدر بریژیت رسیده است.

او از ازدواج اولش سه فرزند و هفت نوه دارد. در حالی که این زوج هیچ فرزندی ندارند، رئیس جمهور فرانسه می گوید فرزندان و نوه های همسرش همچون خانواده خود او هستند.

بریژیت در ابتدا برای طلاق از همسر خود «آندره لوئیس اوزیر» با مخالفت خواهر و برادرهای بزرگ تر خود مواجه شد اما آنها بعدها از رابطه او با ماکرون کاملا حمایت کردند.

امانوئل در مراسم عروسی خود در سال 2007 طی سخنرانی از خانواده و فرزندان بریژیت که از آنها حمایت کرده بودند، تشکر کرد. او تاکید کرد که آنها یک زوج عادی هستند؛ نه متفاوت.

بریژیت

بریژیت و دو دخترش تیفانی و لورنس
حرفه

بریژیت هم معلم ادبیات فرانسه و لاتین، و هم مربی تئاتر بود.

او زمانی برای اولین بار در انظار عمومی ظاهر شد که همسرش به عنوان وزیر اقتصاد در دولت سوسیالیست «فرنسوا اولاند» در سال 2014 منصوب شد و یکی از حامیان برجسته مبارزات انتخاباتی شوهرش بود و به او در سخنرانی هایش کمک می کرد.

بریژیت

او در سال 2015 کار تدریس را رها کرد و گفت که می خواهد به امانوئل در کارش کمک کند. امانوئل به خبرنگاران گفت: «دیدگاه های او به من ایده می داد و حضور او مایه دلگرمی من بود.»

مد

در حالی که تخصص اصلی او ادبیات و آموزش است، وی پای ثابت صحنه مد پاریس است. او از زمانی که در انظار عمومی ظاهر شده، بیشتر در برنامه های مد پاریس دیده می شود.

مجلات فرانسه سبک او را «مدرن» توصیف می کنند و «نگرش سرد» او را می ستایند. مجله «ووگ» او را «شیک پوش زیبا» توصیف کرده است.

وظایف بانوی اول

امانوئل در سخنرانی هفته گذشته خود قول داد که به بریژیت از محل پول مالیات دهندگان حقوق پرداخت نخواهد شد اما در دولت نقش ایفا خواهد کرد.

روشن نیست که بریژیت چه نقشی را ایفا خواهد کرد اما گفته است به عنوان بانوی اول، تمرکز بر روی جوانان را ادامه خواهد داد.

بریژیت

بریژیت همچنین تصریح  کرده است که همچنان بزرگ ترین قهرمان شوهرش خواهد بود.

وی در سخنرانی انتخاباتی گفت: «من 20 سال در کنار او بوده ام. شما به نظر می رسد همیشه از اینکه زنان در کنار شوهرانشان هستند تعجب می کنید. اکنون زمان تکامل است. اینجا جایی است که ما به آن تعلق داریم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.