رئیس جمهور آمریکا با اقدامات خود پس از مراسم تحلیف بسیاری را به این نتیجه رسانده که وی باید از کار برکنار شود و صلاحیت این پست را ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «رابرت رایش» که در دوران «بیل کلینتون» رئیس جمهوری پیشین آمریکا تصدی وزارت کار را بر عهده داشت، در صفحه توییتر خود نوشت: چهار دلیل قطعی برای استیضاح ترامپ وجود دارد و دلیل پنجم نیز در مسیر اثبات است.

رایش این دلایل را این چنین برشمرد:

1. ترامپ زمانی که برای ورود به کاخ سفید سوگند یاد کرد متعهد شد که صادقانه قوانین را اجرا کند و به قانون اساسی احترام بگذارد. اما ترامپ به شیوه ای غیرصادقانه وظایف خود را به عنوان رئیس جمهور انجام داد و در یک اقدام غیرقانونی «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق را متهم کرد. او اوباما را به استراق سمع متهم کرده است؛ اتهامی که از سوی سخنگوی او رد شده است.

2. ماده 1 اصل 9 قانون اساسی آمریکا مقامات دولتی را از دریافت چیزهای با ارزش از دولت های خارجی منع می کند. اما ترامپ با پذیرش نمایندگان دیپلمات خارجی در «هتل بین المللی ترامپ» پول کلانی به جیب زده است. در حالی که وی در مراسم تحلیف به صراحت گفت که آمریکا باید از دو قانون ساده «کالای آمریکایی بخرید، آمریکایی ها را استخدام کنید» پیروی کند، اما ظاهرا دخترش استثنا بود زیرا درست همان زمان که پدرش این سخنان را به زبان می آورد، هشت کشتی پر از کفش، کیف و لباس متعلق به برند «ایوانکا» به وزن بیش از 53 تن از چین به سوی آمریکا در حرکت بود. در حالی که ترامپ به شکل گسترده ای از قدرت ریاست جمهوری خود برای حمله به صنعت کارانی که از نیروی کار خارجی به جای آمریکایی استفاده می کند اما سفارشات دخترش به کارگران چینی همچنان ادامه دارد.

3. متمم اول قانون اساسی از آزادی مذاهب حمایت کرده و انجام عبادات مرتبط با هر دینی را مجاز می داند. اما ترامپ ورود اتباع شش کشور اسلامی را به خاک آمریکا ممنوع کرده و این به منزله تخلف از این متمم محسوب می شود.

4. متمم اول همچنین آزادی بیان رسانه ها را مجاز می داند. اما ترامپ آنها را «دشمن مردم» می خواند و بر اساس اینکه کدام یک اخبار مطلوب او را منتشر می کند، آنها را به کنفرانس خبری دعوت می کند.

5. ماده 3 اصل 3 قانون اساسی «قانون خیانت» را گوشزد می کند و کمک رسانی به دشمنان و یا دریافت کمک از آنها را خیانت می داند.  شواهد نشان می دهد ترامپ برای پیروزی در انتخابات 2016 از کمک روسیه بهره گرفته است.

رابرت رایش که در دوره انتخابات مقدماتی دموکرات ها در سال 2016 از منتقدان سرسخت ترامپ و حامبان پر و پاقرص «برنی سندرز» نامزد دموکرات بود، در پایان تاکید کرد: اکنون دیگر سوال این نیست که دلایل کافی برای استیضاح ترامپ وجود دارد یا خیر، دلیل این است که عزم سیاسی برای این کار وجود دارد یا خیر. تا زمانی که جمهوری خواهان اکثریت مجلس نمایندگان را تشکیل می دهند، این اقدام بعید به نظر می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.