کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی در آلمان در حال برگزاری است که هرج و مرج در دولت ترامپ و اختلاف واشنگتن و بروکسل در بسیاری از مسائل جهانی بر آن سایه افکنده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: «جان مک کین» سناتور جمهوری خواه در سفر به آلمان گفت که دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور در «بی نظمی و هرج و مرج» به سر می برد.

مک کین به عنوان یکی از منتقدان ترامپ در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که استعفای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور جدید به دلیل درز اطلاعات مربوط به تماس اش با روسیه منعکس کننده مشکلات عمیق و گسترده در واشنگتن است.

مک کین گفت: «من فکر می کنم که مسئله استعفای فلین چیزی است که نشان می دهد این دولت در بسیاری جهات در بی نظمی به سر می برد و کارهای زیادی در این خصوص باید انجام گیرد.»

او گفت: «من فکر می کنم رئیس جمهورمان در بسیاری از موارد حتی خود را نقض می کند. بنابراین ما یاد گرفته ایم که ببینیم رئیس جمهور چه حرف هایی می زند که خودش آنها را نقض می کند.»

دولت های اروپایی به واسطه سیگنال هایی که در مورد طیف وسیعی از مسائل سیاست خارجی اعم از ناتو و روسیه به ایران و پیوستن به اتحادیه اروپا توسط ترامپ ارسال شده نگران هستند.

اولین سفر اروپایی «جیم ماتیس» وزیر دفاع و «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در اجلاس جی 20 در شهر «بن» آلمان تلاشی برای کاهش دادن این نگرانی ها است.

اما ترامپ به دلیل روابط بالقوه بین دستیارانش و روسیه اکنون با مشکلات بسیاری در داخل آمریکا دست و پنجه نرم می کند. وی در روز پنج شنبه این اتهامات را «نیرنگ» و «کلاهبرداری» رسانه ای خواند و آنها را رد کرد.

ماتیس به متحدان خود در بروکسل و در مونیخ اطمینان داد در شرایطی که اروپا با روسیه قاطعانه برخورد می کند، کشورهای مدیترانه شرقی و جنوبی درگیر جنگ هستند و بحث داعش مطرح است، آمریکا نمی خواهد از رهبری عقب نشینی کند.

«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس مونیخ در روز شنبه پیام مشابهی را به اروپا می دهد.

پنس می گویند که اروپا از یک «شریک  اساسی» برای آمریکا است.

ماتیس می گوید که آمریکا و متحدان اروپایی آن درکی مشترک از چالش های پیش رو دارند.

اروپایی ها ممکن است در طیف وسیعی از مسائل امنیتی بیشتر نیاز به متقاعد شدن داشته باشند.

«سباستین کورتس» وزیر خارجه اتریش به خبرنگاران گفت: «هنوز هم در بسیاری از مسائل عدم قطعیت وجود دارد. موضوع اصلی در مونیخ این است که چه انتظار دیگری می توان از آمریکا در آینده داشت.»

سازمان های اطلاعاتی اروپا هشدار داده اند که روسیه به  دنبال بی ثبات کردن دولت ها و تحت تاثیر قرار دادن انتخابات در سراسر اروپا با حملات سایبری، اخبار جعلی و تبلیغات و با تأمین بودجه احزاب سیاسی راست افراطی است.

«مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس با اشاره به الحاق شبه جزیره کریمه به مسکو در سال 2014 گفت: «ما حتی پس از کریمه نیز نباید از تغییر رفتار روسیه در سال های اخیر غافل شویم.»

وی افزود: «ما تمامی اقدامات روسیه را نه تنها در کریمه بلکه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد بوده ایم.»

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو در مونیخ مذاکراتی با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه داشت. روسیه می گوید که ائتلاف غرب، و نه اقدامات مسکو، که با ارسال سرباز بخ مرزهای غربی اروپا را بی ثبات کرده است.

استولتنبرگ در مورد بحران در اوکراین گفت: «ما دیدگاه های مختلفی در این باره با روسیه داریم.»

سازمان های اطلاعاتی روسیه سال گذشته به این نتیجه رسیدند که وسیه در تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات آمریکا به نفع ترامپ، ایمیل های دموکرات ها را هک کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.