هواپیمایی قطر پروازهایش از 7 کشور تحریم شده به آمریکا از سر می گیرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  در پی تعلیق دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا علیه مهاجران، خطوط هوایی قطر امروز اعلام کرد که جا به جایی اتباع هفت کشور اسلامی که طی روزهای اخیر از ورود به اراضی آمریکا منع شدند را به آمریکا از سر می گیرد.

پایگاه اینترنتی خطوط هوایی قطر اعلام کرد که دستورات جدید را تا زمانی که مسافران روادید مناسب داشته باشند، عملی می کند.

در بیانیه خطوط هوایی قطر آمده است که «اتباع هفت کشور، عراق، ایران، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن و همه پناهندگانی که روادید مناسب یا اقامت دائم(گرین کارت)  دارند، اجازه ورود به آمریکا را دارند»

این تصمیم پس از آن اعلام شد که  قاضی فدرال «سیاتل» دستور رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان و همه پناهندگان به ایالات متحده آمریکا را به تعلیق درآورد.

در همین حال، طی روزهای اخیر اتباع هفت کشور مسلمان در فرودگاه های آمریکا به محض ورود به آمریکا بازداشت یا از سوار شدن به هواپیماهایی که از کشورهای دیگر به مقصد آمریکا در پرواز بودند،منع شدند؛ امری که باعث وقوع اعتراض های گسترده بین المللی و محکومیت های این اقدام توسط سازمان های دفاع از حقوق بشر شد.

بنابر این گزارش، خطوط هوایی قطر پروازهایی به مقصد 15 شهر آمریکا از جمله نیویورک، آتلانتا و شیکاگو دارد و در مرحله نخست به ممنوعیت پایبند بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.