براساس ادعای رویترز، یک قاضی آمریکایی روز گذشته برخی اسناد و شواهد از مداخله مستقیم ترامپ برای عدم تایید پیروزی بایدن در انتخابات 2020 را به دست آورده، اما طبق قانون، ترامپ از مصونیت دوران ریاست جمهوری خود برخوردار است و برای عدم مداخله و اثرگذاری در انتخابات فعلی این پرونده در حالت تعلیق قرار دارد.

به گزارش جماران، رویترز مدعی شد که یک قاضی آمریکایی روز جمعه (18 اکتبر) شواهد بیشتری توسط دادستان‌های پرونده جنایی فدرال جمع آوری کرده که براساس آن دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری سابق آمریکا را به تلاش برای لغو شکست خود در انتخابات 2020 متهم می‌کند.

طبق ادعای رویترز، در صدها صفحه، که بسیاری از آن‌ها با علامت «مهر شده» مشخص شده‌اند، مطالبی است که در پرونده قضایی گسترده‌ای از سوی بازرس ویژه؛ جک اسمیت اشاره شده که ترامپ؛ نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری در انتخابات امسال، از اتهامات باقی مانده در این پرونده مصون نیست.

پرونده‌هایی که هنوز مهر و موم نشد شامل گزیده‌هایی از مصاحبه‌های انجام شده توسط تحقیقات رسمی کنگره در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیان ترامپ بود.

به گفته رویترز، اسامی شاهدان مات شده، اما برخی از آن‌ها را می‌توان با تطبیق آن‌ها با سایر رویدادهای شناخته شده، شناسایی کرد. به عنوان مثال، ویلیام بار؛ دادستان کل سابق، می‌گوید که پس از مصاحبه‌ای که در آن گفت انتخابات با تقلب در مقیاس بزرگ خدشه دار نشده بود، به کاخ سفید احضار شد و انتظار داشت که اخراج شود.

با این حال، ترامپ در چهار اتهام جنایی که او را به توطئه چند جانبه برای ممانعت از روند جمع آوری و تایید نتایج شکستش در سال 2020 از جو بایدن متهم می‌کند، بی گناه است.

این پرونده با حکم دادگاه عالی ایالات متحده، مبنی بر اینکه روسای جمهور سابق از مصونیت گسترده‌ای برای اقدامات رسمی انجام شده در زمان ریاست جمهوری خود برخوردار هستند، کند شده است و پیش از انتخابات، یعنی زمانی که ترامپ به مصاف کاملا هریس؛ معاون دموکرات رییس‌جمهوری آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست، روبرو شود، محاکمه نخواهد شد.

ترامپ استدلال کرده است که کل پرونده باید بر اساس تصمیم دادگاه عالی کنار گذاشته شود. اگر ترامپ در ماه نوامبر برنده شود، کارشناسان معتقدند که او به وزارت دادگستری ایالات متحده دستور می‌دهد تا پرونده را برای همیشه کنار گذاشته و مختومه اعلام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.