ترامپ دولت بایدن را مقصر تورمی دانسته که به طبقه متوسط آمریکایی آسیب رسانده است. در همین حال، هریس در سخنرانی‌های خود تمرکز قابل توجهی بر تعهدات برای افزایش اندازه طبقه متوسط داشت. او همچنین اغلب در نظرسنجی‌ها به عنوان نامزد بهتری برای حفاظت از دموکراسی و موضع‌گیری در برابر افراط گرایی سیاسی انتخاب شده است.

به گزارش جماران؛ نظر سنجی اخیر رویترز نشان می‌دهد که کامالا هریس؛ نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری، برتری رقیب جمهوری‌خواه خود؛ دونالد ترامپ را در طبقه میانی جامعه آمریکا از آن خود کرده و در میان ساکنان حومه شهرها و خانواده‌های با درآمد متوسط از ترامپ پیشی گرفته است.

طبق اعلام رویترز، اگرچه رقابت بسیار نزدیک است اما از زمانی که جو بایدن به رقابت خود برای انتخاب مجدد در 21 ژوئیه پایان داد، معاون رییس جمهوری؛ کاملا هریس در هر دو گروه بزرگ جمعیتی پیشتاز شد و چشم انداز دموکرات‌ها را در انتخابات 5 نوامبر تقویت کرده است.

حومه نشینان، که حدود نیمی از رای دهندگان ایالات متحده را تشکیل می‌دهند و در کل از تنوع نژادی برخوردار هستند، یک جایزه کلیدی محسوب می‌شوند. در دوره قبل نیز، بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ را در شهرستان‌های حومه شهر با حدود شش درصد رای بیشتر، شکست داد.

پیش از کناره گیری بایدن، ترامپ در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در ماه ژوئن و ژوئیه انجام شد با 43 تا 40 درصد در میان حومه شهرها پیشتاز بود که نشان دهنده تلاش دموکرات‌ها برای انرژی بخشیدن به حامیان بود.

هریس زمانی که کمپین انتخاباتی خود را در ماه ژوئیه آغاز کرد، شروع به کم کردن شکاف کرد و در نظرسنجی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر با 47 درصد به 41 درصد در میان رای دهندگان حومه شهرها پیشی گرفت. بر اساس تجزیه و تحلیل شش نظرسنجی رویترز/ایپسوس که شامل پاسخ بیش از 6000 رای دهنده ثبت نام شده بود، این یک نوسان 9 امتیازی به نفع دموکرات‌ها است.

در همان دوره‌ها، ترامپ از پیشتازی ۴۴ درصدی بایدن به ۳۷ درصد در میان رای‌دهندگان خانواده‌هایی که بین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند (تقریبا یک سوم متوسط ​​کشور) از هریس با  ۴۳ درصد به ۴۵ درصد عقب‌تر ماند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می‌دهد که رای دهندگان پیش از انتخابات، اقتصاد را موضوع شماره یک می‌دانند و در نظرسنجی که در ماه اکتبر انجام شد، 46 درصد از رای دهندگان گفتند ترامپ نامزد بهتری برای اقتصاد است، که 8 امتیاز بیشتر از هریس با 38 درصد بود.

نظرسنجی‌ها همچنین ترامپ را به عنوان نامزد مورد اعتمادتر در زمینه مهاجرت و جرم نشان می‌دهد. ترامپ در ماه اکوست به حامیان خود گفت که او نامزدی است که حومه شهر را ایمن نگه می‌دارد و اطمینان می‌دهد که مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مرز عبور می کنند «دور از حومه‌ها» نگهداری شوند.

ترامپ دولت بایدن را مقصر تورمی دانسته که به طبقه متوسط ​​آمریکایی آسیب رسانده است. در همین حال، هریس در سخنرانی‌های خود تمرکز قابل توجهی بر تعهدات برای افزایش اندازه طبقه متوسط ​​داشت. او همچنین اغلب در نظرسنجی‌ها به عنوان نامزد بهتری برای حفاظت از دموکراسی و موضع‌گیری در برابر افراط گرایی سیاسی انتخاب شده است.

دیوید واسرمن؛ تحلیلگر سیاسی در گزارشی گفت: تمرکز هریس بر مقرون به صرفه بودن در کاهش مزیت ترامپ بر تورم و اقتصاد بسیار موثر بوده است.

واسرمن گفت: به نظر می‌رسد هریس در میان ساکنان نسبتا مرفه حومه شهرها که می‌توانند نسبت به اقتصاد خوشبین‌تر شوند، عملکرد خوبی دارد و این در حالی است که دستاوردهای او در میان رای دهندگان با درآمد متوسط ​​می‌تواند به دلیل وعده‌های منظم کمپین او (هریس) برای کمک به خانواده‌های طبقه متوسط ​​باشد.

اما واسرمن خاطرنشان کرد که مشارکت رای دهندگان در مناطق شهری با گرایش دموکرات‌ها و شهرهای روستایی با گرایش جمهوری خواهان نیز می‌تواند در تصمیم‌گیری برای انتخابات حیاتی باشد.

طرفداران هریس که رویترز برای مصاحبه‌های بعدی با آنها تماس گرفت، همچنین گفتند که قبل از اینکه او نامزد ریاست‌جمهوری شود، توجه زیادی به او نکرده‌اند و امروز با کسب اطلاعات بیشتر در مورد او بیشتر از او حمایت می‌کنند.

در طرف دیگر، آخرین نظرسنجی از شش نظرسنجی که در 4 و 7 اکتبر انجام شد، نشان می‌دهد که هریس با 3 درصد نسبت به ترامپ در میان رای دهندگان ثبت نام شده به طور کلی، 46 درصد (هریس) به 43 درصد (ترامپ) برتری دارد.

برتری متوسط ​​هریس در نظرسنجی ملی قابل توجه است، اگرچه برنده انتخابات بی شک با نتایج در هفت ایالت آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، نوادا، ویسکانسین و جورجیا که به میدان نبرد ملقب هستند، مشخص خواهد شد، اما نظرسنجی‌ها نیز رقابت تنگاتنگی را نشان می‌دهند.

با این حال، پیروزی در طبقه میانه آمریکا، چه در سطح ملی و چه در ایالت‌های کلیدی انتخابات، لزوما تاج برنده را نخواهد داشت. هیلاری کلینتون دموکرات که در انتخابات سال 2016 نزدیک به 3 میلیون رای بیشتر از ترامپ در سراسر کشور به دست آورد و او را در شهرستان‌های حومه شهر با حدود 1 درصد برتری شکست داد، اما براساس رای الکترال از ترامپ شکست خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.