این لشکر روز یکشنبه ضربه مهلکی را در زمانی خورد که سربازان در سالن غذاخوری در پایگاه آموزشی در نزدیکی بنیامینا در جنوب حیفا در حال خوردن غذا بودند.

به گزارش جماران، لشکر گولانی یکی از قوی ترین لشکرهای ارتش رژیم اسرائیل به شمار می رود و تنها لشکری است که از زمان تأسیس اش عملیات نظامی خود را ادامه داده است و برای رهبران رژیم اشغالگر بسیار اهمیت دارد زیرا به منزله سر نیزه ارتش اسرائیل است.

اما این لشکر روز یکشنبه ضربه مهلکی را در زمانی خورد که سربازان در سالن غذاخوری در پایگاه آموزشی در نزدیکی بنیامینا در  جنوب حیفا   در حال خوردن غذا بودند.

به گفته فعالان در شبکه های اجتماعی سربازان گمان می کردند که این شام با شام های دیگر فرق دارد اما سورپرایز زمانی رخ داد که پهپاد حزب الله از سامانه های دفاعی اسرائیلی عبور کرد و وسط سالن غذاخوری اصابت کرد و شام را برای 4 سرباز اسرائیلی که کشته شدند شام آخر کرد. این جدای از آن بود که 67نظامی دیگر زخمی شدند.

این حادثه که تصاویرش از محل وقوع آن منتشر شد نشان می دهد این عملیات دردناک ترین عملیات علیه رژیم اشغالگر از از زمان آغاز طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023 تا کنون به شمار می رود که  گروه های مقاومت و در رأس آنها گردان های قسام در غزه علیه رژیم اشغالگر آغاز کردند.

از زمانی که تصاویر سالن غذاخوری سربازان گولانی منتشر شد فعالان هشتگ «شام آخر » زدند و گفتند که  13 اکتبر 2024 یکی از خونین ترین روزهای ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر 2023 تا کنون به شمار می رود زیرا بیش از 100 نظامی اسرائیلی در نبردهای زمینی و پهپادی با مقاومت لبنان زخمی شدند و مقاومت فلسطین در نوار  غزه نیز نظامیان اسرائیلی را در چندین کمین به دام انداخت و شمار دیگری را  زخمی کرد.

زخمی شدن سربازان به معنای آن است که غالبا از خدمت خارج می شوند و در فهرست«حقوقهای دائمی» ارتش ثبت می شوند.

این عملیات یک عملیات ترکیبی و پیچیده بوده است و حزب الله با حمله به عمق سرزمین های اشغالی چندین پیام فرستاده است: نخست آنکه توان تشکیلاتی و نظامی حزب الله بسیار قوی تر از چیزی است که رژیم اشغالگر تصور می کند. دوم: سامانه دفاع هوایی و سامانه گنبد آهنین در برابر پهپادهای حزب الله شکننده و ضعیف هستند و این باعث بحران در اسرائیل می شود.

از جنبه اطلاعاتی این عملیات نیز نباید غافل بود زیرا موقعیت پایگاه گولانی توسط پهپاد هدهد حزب الله  از جمله اهداف حیفا نبوده است که توسط مقاومت لبنان قبلا منتشر شده بود. این نشان می دهد که حزب الله  هدف را  مشخص و دنبال کرده تا زمان تجمع سربازان فرا برسد و این یعنی می داند کی و کجا را مورد حمله قرار دهد.

به گفته کارشناسان، حزب الله لبنان موفق شد که از همه سامانه های دفاع هوایی اسرائیلی عبور کند و ضربه سنگینی به رژیم اشغالگر بزند.

 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.