اینجا ترس زیادی وجود دارد. جاده ها تقریبا خالی است. این منطقه پرجمعیت در یک روز معمولی مملو از اتومبیل و ترافیک زیادی است. ما در دو ساعت گذشته در اطراف پایتخت لبنان رانندگی کرده‌ایم و مردم را در پارک‌ها، میادین عمومی و در امتداد ساحل و حتی در کنار جاده‌ها می‌بینید. آنها جایی برای رفتن ندارند.

به گزارش جماران، الجزیره در گزارشی میدانی به بررسی تبعات مستقیم حملات رژیم اسرائیل به جنوب بیروت و برخی دیگر از مناطق جنوبی لبنان پرداخته و می نویسد که بمباران بیروت به بحران آوارگی توده ای لبنان دامن می زند. یکی از شاهدان عینی به خبرنگار الجزیره می گوید: ما فقط صدای یک انفجار بزرگ را شنیدیم.ما در یکی از ورودی های حومه جنوبی بیروت هستیم. محله‌های حومه جنوبی بیروت اواخر دیروز زیر آتش شدید آتش گرفت. دوازده ساعت بمباران شدید.

ما می توانیم برخی از مردم را ببینیم که راه بازگشت خود را به سمت جنوب بیروت باز می کنند. اینها افرادی هستند که دیشب با عجله خانه های خود را ترک کردند و اکنون در حال بازگشت هستند تا ببینند که آیا چیزی از خانه هایشان باقی مانده است.

اینجا ترس زیادی در میان مردم وجود دارد. جاده ها تقریبا خالی است. این منطقه پرجمعیت در یک روز معمولی مملو از اتومبیل و ترافیک زیادی است.  ما در دو ساعت گذشته در اطراف پایتخت لبنان رانندگی کرده‌ایم و مردم را در پارک‌ها، میادین عمومی و در امتداد ساحل و حتی در کنار جاده‌ها می‌بینید. آنها جایی برای رفتن ندارند.

این یک بحران آوارگی جمعی از روز دوشنبه است که اسرائیل حملات هوایی شدید و گسترده خود را با هدف قرار دادن پایگاه های سنتی حزب الله در شرق و جنوب این کشور آغاز کرد. این حملات بیش از 100000 نفر را آواره کرد. این به 110000 نفر اضافه می شود که در 11 ماه جنگ آواره شده بودند. اکنون این موج جدیدی از جابجایی است که فشار بیشتری را بر دولت تقریباً با کمبود نقدینگی وارد می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.