سیاست ارتش اسرائیل برای تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی - مانند ساختمان‌های آپارتمانی در بیروت - برای گسترش وحشت در میان مردم طراحی شده است، به این امید که آنها علیه رهبران خود شورش کنند. نیروهای اسرائیلی نگران کشتن تعداد زیادی از غیرنظامیان نیستند، زیرا هیچ گاه با عواقب این کار مواجه نیستند. این سیاست در لبنان کار نمی کند. در غزه کار نمی کند. چون مقاومت بخشی از مردم و مورد حمایت مردم است.

به گزارش جماران،  الیا مگنیر، تحلیلگر نظامی و امنیتی مستقر در بروکسل به الجزیره می گوید که ارتش اسرائیل هیچ تمایزی بین غیرنظامیان و نیروهای نظامی در غزه و اکنون در لبنان قائل نیست.

او در ادامه گفت: سیاست ارتش اسرائیل برای تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی - مانند ساختمان‌های آپارتمانی در بیروت - برای گسترش وحشت در میان مردم طراحی شده است، به این امید که آنها علیه رهبران خود شورش کنند.  نیروهای اسرائیلی نگران کشتن تعداد زیادی از غیرنظامیان نیستند، زیرا هیچ گاه با عواقب این کار مواجه نیستند. این سیاست در لبنان کار نمی کند. در غزه کار نمی کند. چون مقاومت بخشی از مردم و مورد حمایت مردم است. با این وجود، سبک اسرائیلی‌ها همینطور که هست باقی خواهد ماند. آنچه امروز در بیروت رخ می دهد، الگوی همیشگی اسرائیل در حملات نظامی است. آنها بر اساس ارزش بالای هدفی که می خواهند ترور کنند، این را حق خود می دانند که حتی غیرنظامیان را بکشند. آنها می توانند تا 100 غیرنظامی را بکشند و این در دکترین ارتش اسرائیل قابل تحمل است، زیرا آنها غیر قابل پاسخگویی هستند. آنها با چهار تا شش ساختمان کاملاً تخریب شده، عقب نشینی نمی کنند.  زیرا این چیزی است که آنها در این جنگ آغاز کرده اند. آنها این کار را در جنوب لبنان و دره بقاع علیه خانه های حزب الله با تمام خانواده هایشان انجام داده اند.من فکر می کنم این آغاز یک جنگ بسیار طولانی و یک کشتار بزرگ است زیرا اکنون دیگر قوانینی در این جنگ وجود ندارد.

به گزارش الجزیره، حملات هوایی به بیروت به دنبال موضع گیری های شفاهی بسیار شدید هفته های اخیر از سوی مقامات اسرائیلی صورت گرفت که گفته‌اند از این که چه کاری باید انجام دهند نمی‌ترسند و همه گزینه‌ها را روی میز دارند.اگر این به معنای تهاجم زمینی باشد، آنها آماده انجام این کار هستند. اگر این به معنای ادامه حملات هوایی باشد، آنها آماده اجرایی کردن آن نیز هستند.  یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، گفته است که حزب‌الله سطح کاملی از توانایی‌های اسرائیل را ندیده و آنها تازه شروع به آزادسازی و نمایش بخشی از آن کرده‌اند. مهم ترین پرسش در بیروت این است که این درگیری به کجا می‌رود. آیا قرار است به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود؟ آیا قرار است دیگر بازیگران منطقه را به درگیری بکشاند؟

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.